Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Driver og søker jobb. Lurer på om jeg kan skrive at referanser oppgis ved et eventuelt intervju? Eller blir det rart? Poenget er at jeg ikke har sagt til sjefen min at jeg har søkt den jobben, synes det er litt ekkelt å spørre om han vil være referanse. Kanskje lurer han på om jeg ikke trives osv. Jeg er ikke aktiv jobbsøker, bare måtte søke denne stillinga, så det er nok et engangstilfelle. Tenker at jeg kan spørre om han vil være referanseperson hvis det blir aktuelt med intervju. Men er det merkelig å gjøre det sånn? Vil det gjøre meg mindre aktuell for stillingen?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Nei, jeg tror ikke det er så merkelig. Du kan nok gjøre det sånn.
ennaH Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Ja, det tror jeg faktisk. Min erfaring er at de ringer og sjekker referanser før de avgjør hvem som blir innkalt til intervju. Det er vanlig å be om cv med referanser i stillingsutlysninger. Så dersom du ikke vil fortelle hvem de kan snakke med før du kommer på intervju, skiller du deg negativt ut i søkerbunken. Hva er galt med å signalisere at du kan tenke deg nye utfordringer? Min erfaring er at det gjør seg godt i lønnsforhandlinger. Sjefen min vil gjerne ha meg der, og vet at hun risikerer å miste meg dersom betingelsene ikke er gode nok.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Jeg ville ikke ha oppgitt referansene mine før jeg ble innkalt til intervju. Det er viktig at de som skal være dine referanser er forberedt på telefonsamtaler og at du selv vet hva de sier om deg. Jeg har søkt noen jobber i det siste og ga referanselista til dem under intervjuet. Bare den ene arbeidsgiveren ringte til referansene mine og det var før jeg ble innkalt til andreintervju. Jeg fikk jobben!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå