Gå til innhold

Noen som har 40/60 deling her....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lyst å ha 50/50 siden tulla kun er 2 år men det går jo ann å starte med 40/60. Hvordan deler dere da? Antall dager i strekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har en sønn på 2,5 år og vi deler 40/60 (jeg har hovedomsorgen)

Samværet deler vi sånn at pappaen har gutten onsdag ettermiddag til mandag morgen annenhver uke. (henter i bhg onsdag og leverer mandag morgen)

Jeg har altså gutten 10 dager i strekk, og pappaen 4..

I tillegg spiser vi avogtil middag sammen alle tre, og det hender at faren kommer innom ved leggetid for å si god natt til ungen når han er hos meg.

Synes dette fungerer veldig greit, det skal sies at jeg og pappaen har jobbet veldig hardt for å være venner etter bruddet! Vi vil det beste for barnet begge to, og da må man bare svelge noen kameler..:)

Skrevet

Hvordan synes du det fungerer for deg å være så lenge borte fra gutten din og hvordan virker det som gutten din trives med dette?

Takk for svar forresten:-)

Skrevet

De første gangene han var hos pappaen sin, hadde jeg det ikke noe kjekt.. syntes det var fælt å ikke ha ungen min her hos meg..

Men jeg innså at jeg har to valg:

Enten kan jeg sitte og deppe når gutten er hos faren sin..eller jeg kan nyte det å ha tid for meg selv, og få gjort alle de tingene jeg ikke har anledning til ellers..Nå synes jeg det er deilig å ha litt "fritid" som jeg disponerer 100%!

Dessuten vet jeg at faren til sønnen min savner ham like mye når gutten er hos meg..derfor praktiserer vi litt "åpen-dør"-politikk. Hvis jeg savner ungen veldig, vet jeg at jeg kan ringe og avtale at jeg kommer på besøk. Det samme kan pappaen.

Jeg er helt trygg på at sønnen min har det fantastisk hos sin far, og det gjør det lettere å nyte alene-tiden!

Skrevet

Tusen takk igjen. Det er så godt å høre andres erfaringer med dette. Jeg vet at pappan er kjempe flink med henne og hun storkoser seg sammen med han. Skjønner godt han ønsker mer tid med henne og ønsker jo at de skal få et godt forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...