Gå til innhold

I NEED SOME HELP!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått barnehageplass i en familiebarnehage. Men vet ikke helt fra når. Hun som driver barnehagen er på ferie, så jeg får ikke svar på dette før om 1 uke. Saken er at jeg har tatt ulønnet permisjon ut august. Jeg håper det ikke er plass før august-september, fordi vi har tenkt til å ta ferie i august. Men hvis det er plass allerede når hun kommer hjem fra ferie, MÅ jeg da tilbake i jobb før da ?

Tenker at hvis vi har fått plass fra midten av mai, så vil jeg bruke lang tid på å tilvende babyen. Et par timer hver dag. Og de har sikkert stengt i hele juli, og jeg vil tro at hvis jeg går tilbake til jobb med en gang, så vil ikke jeg få tatt ut ferie.

Må man begynne å jobbe med en gang ungen har fått b.hageplass når man har ulønnet permisjon ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har ulønnet omsorgspermisjon fra jobben din så har du søkt om det for en viss periode. da skal du begynne å jobbe igjen den datoen som du fikk innvilget i søknaden din. Det har ingenting å gjøre med om du har fått barnehageplass. Vanligvis er det likt i familiebarnehager som i vanlige barnehager at barna begynner i august. Hvis det ikke er slik at du eks har fått plassen til en som har sagt opp sin og flyttet eller noe sånn. Da begynner barnet til annen dato enn i august. Du er fri til å betale for plassen uten å bruke den i en periode hvis dere for eks skal ta ferie. Bare gi beskjed til barnehagen at dere gjør det slik og når barnet evt begynner da.

Hilsen førskolelærer:)

Skrevet

Takk for utfyllende svar. Det er godt å høre : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...