Gå til innhold

hvor mye samvær i sommerferien??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en jente på ti mnd. faren hennes er veldig glad i henne, voksen og stabil. han har sett henne jevnlig siden hun ble født, først hjemme hos meg, så mer og mer hos seg. nå har vi en ordning hvor han har henne tre døgn i mnd, og hver onsdag er vi sammen alle tre på kvelden. nå har han veldig lyst til å ha henne annenhver helg fra fredag til søndag, og har allerede begynt å snakke om sommerferien. jenta er trygg og glad og har god tilknyttning, men jeg er usikker på om en hel helg av gangen vil bli for mye. jeg er veldig opptatt av at han skal få ta del i oppveksten hennes og at de to skal få god kontakt og vil ikke være vrang mot han, men setter selvfølgelig hennes behov først. noen som har noen meninger om hvor lenga han kan ha henne? og hva m sommerferien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min har vært hos faren annenhver helg fra torsdag til søndag siden han var 10 mnd. Det har gått veldig bra, og litjen stråler av glede hver gang han ser faren.

Nå i påsken var han hos faren i 10 dager, og det var første gang han var borte fra meg så lenge, og det var nok værst for meg... :)

I sommer skal han først være hos faren i 2,5 uke, og så skal jeg ha han i 2,5 uke. Deretter skal han til faren i 10 dager.

Han er nå 20 mnd.

Skrevet

Her skal barnefaren ha barnet vårt 2 samenhengende uker i sommer + 2 uker litt senere. Det kommer til å bli værst for meg vil jeg tro. Blir 2 lange uker!! :(

Skrevet

takk for svar!

trodde jeg var litt på kanten allerede ved å ha overnatting på en ti mnd gammel jente. "alle" i barselgruppa mi og og mange venner mener det er skadelig og at de helst ikke skal sove borte før de er tre (!) år, fast altså. men da kan jeg begynne med vanlig helge samvær nå da? så lenge hun er fornøyd og trygg, vil hun da kunne få noen senvirkninger av dette?

Skrevet

Det er forskjell på ungene:) Og dere kan jo prøve, og heller la deg være i beredskap de første gangene i tilfelle hun blir hysterisk eller at det ikke fungerer som det skal?

I sommerferien kan dere jo forsøke med 4 dager, flere ganger? Neste år kan en uke være greit og deretter øke etterhvert. Dere gjør det som fungerer best for deres barn!

Synes du/dere på en forbildelig måte viser at detfaktisk går an å samarbeide selv med små barn:) Godt å se at det kan være sånn også her inne.

Skrevet

mener de at barn ikke skal sove hos pappan sin før de er 3 år..... de ungene må være overbeskyttet. nei her har jenta sovet hos pappan sin fra hun var ca året, kanskje litt før, og ikke noe problem det nei. er det noen som skades av det så er det jeg.

Skrevet

Da eldste jenta mi var 10 mnd var ho 2 mnd på ferie sammen med faren. Hadde hatt "jevnlig" samvær frem til da (åpen dør), så ho kjente ham, og jeg ammet ikke lengre.

Unger er forskjellige. Hva tror du passer best for jenta di?

Skrevet

Her har faren 2+1 uke. På familierådgivningskontoret sa de at han ikke får ha henne 3 uker i strekk. Det blir for lenge hjemmefra for henne. Så han har da første uka i jula og de to siste.Nå er hun hos faren en helg og en uke hver mnd da, så hun er vant med det. Hun er 22 mnd.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det skal ha noe senvirkning på barnet, så lenge barnet føler seg trygt. Her er barnet 1 år, og forløpig har barnet vært borte 5 dager i ett, el. blir det vanlig samvær forløpig. Men i sommer blir det 2 sammenhengende uker, og jeg tror det vil gå bra, selv om jeg vil ha det helt forferdelig dei ukene. Eneste jeg merker når barnet kommer igjen etter et helgesamvær er at h-n er vanskiligere å få i seng den første kvelden. Ellers går det veldig bra.

Skrevet

har dere noen gang tenkt på at vi er utstyrt med instingter?

de instingtene forteller oss hva som er rett og galt oven for barna våre.

når det føles helt feil og sende barnet bort i 2 uker så er det sansynligvis det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...