Gå til innhold

Gruppe jordmortime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har vært på dette? Hvordan var det og hva ble det snakket om? Var dere mange. Fikk ikke svar på noen ting når jeg spurte hun dama som ringte meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var på dette tok jordmor for seg ting som alle lurer på. Alle fikk spørre om ting og det var greit, for noen tør spørre om ting andre ikke tør spørre om. Hun hadde store plansjer som hun viste hvordan en fødsel foregår (hvor vi fikk se et snitt; av en kvinnekropp fra siden----og innvendig) Da forklarte hun også hvordan det er meget stor sjanse for at folk gjør på seg under fødsel, og etter det var vi veldig beroliget. Vi fikk tilbud om å se film fra fødsel, noe jeg ikke ville, men jeg turte ikke si nei når alle de andre satt der, så det kan være lurt å si fra på forhånd i tilfelle hun skal vise en slik. Ellers fikk vi utdelt litt stæsj til babyen og en dagbok ++++

Vi fikk servert saft, te og frukt. :)

Koselig!!

Skrevet

Det var ikke helt slik når jeg var på gruppetime. Vi var 8 stk som hovedsaklig satt og pratet om permisjon, kosthold, fosterlyd osv. Vi fikk spørre om akkurat det vi ville og fikk veldig gode svar. Det varte i nesten to timer, men vi fikk ikke se noen bilder eller film, men det var kanskje fordi ingen spurte om det? Koselig var det hvertfall:) Gøy å prate med andre som var i samme situasjon.

Skrevet

Vi fikk litt info om vanlige plager under svangerskapet. Hun snakket om barnets utvikling, og litt generelt om kosthold og trening i svangerskapet.

Hun snakket lite om fødsel, siden dette var rundt uke 14, og dermed langt unna.

Vi fikk en del brosjyrer og telefonnr vi kunne henvende oss hvis vi lurte på ting i forbindelse med graviditeten.

Det er litt av det jeg husker. Snart 3 måneder siden den timen nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...