merte74 Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er mor og stemor, og mannen min har en datter på 8 år, og hun er hos oss 40% av tiden, altså en dag mindre enn hos mor. Vi bruker 15- 20 min til skolen hennes, og kjenner at det tar på å kjøre mye så mye. Problemet er at vi stortrives på stedet vi bor, og har ingen ønsker om å flytte til morens bydel. Men vurderer jo å gjøre det alikvel på grunn av henne. På den annen side ønsker vi jo ikke at vårt fellesbarn skal vokse opp der, da vi liker miljø og beliggenhet bedre der vi bor. Samtidig så ser vi at hun vokser til, og har mer behov for venner enn før, og tenker at vi kan holde ut kjøringen et par år til. Er det noen av dere som har erfaringer når barn ønsker å endre boforhold? Burde vi flytte selv om vi ikke har så lyst?
freebird Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Vi bor også litt unna skolekretsen til stebarna, men har ingen planer om å flytte dit. Vi kjører heller det som trengs, foreløpig har det gått veldig bra. Eldstemann er også gammel nok til å begynne med litt kollektivkjøring/sykling. Dere får veie opp hvor kjipt dere synes det er med kjøringen kontra hvor kjipt det vil bli å flytte. Barnet blir jo bare større og klarer mer og mer på egenhånd etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå