Gå til innhold

barnesete eller nett til bag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal dere bruke til hjemreisen fra sykehuset? har sommerferien begynt har jeg to barn til som sikkert har lyst til å være med å hente lillesøster/lillebror. kan man bruke barnesete fra de er nyfødte?

brukte nett til bag på de andre???????

mange spm her nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales å bruke sete fra de er nyfødte pga at det er lettere å feste bagen feil. helseslster har sagt til oss at de kan sitte i setet ganske lenge, med minimum 15 min. pause hver time. De fleste kjører vel ikke så innmari langt den første tiden uansett.

Skrevet

tusen takk for svar:)

Skrevet

Hei.Jobber med å selge barneseter og du bør apsolutt ha barnet ditt i en baby barnestol. Nett er IKKJE sikkert. Ved en eventuell kolisjon vil barnet bli kasta rundt i bagen og dette kan føre til store skader.

Ha barnet i ein babystol (anbefaler HTS sine). Da sitter ungen bakover vendt og trygt. Husk å ta bort eventuelle airbagger.

Mange mener at barnet ikkje får ligge nok i barnestoler men i baby stolene ligger ungen nesten-kan jo bare ta en liten pause viss det tar flere timer å kjøre hjem...da får den lille strekke ryggen.

Skrevet

ok er det noe om barnesetet skal stå i framsete eller i baksetet? lurer litt jeg også?

Skrevet

Barnesete skal ikke stå i framsetet hvis der er airbag i bilen, om den slår seg ut da, knuser den jo hele barnesete MED baby oppi...

Skrevet

Barnesetet kan stå både i fram og baksetet. Men framme er det ofte airbag denne må fra kobles slik at den ikkje blir løyst ut ved evntuell kolisjon.dette får du utført på bilverksted.men sjekk noen biler har air bag bak og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...