Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være borte fra lillegutt i et par dager og må sikkert fram med pumpa til alle døgnets tider. Først tenkte jeg at det ikke er så farlig med vasking og koking av pumpedelene siden melka bare skal kastes allikevel, men så var det en som sa til meg at pga faren for brystbetennelse burde jeg koke litt allikevel??

Har jo ikke anledning til det siden jeg skal være på farten da, så jeg håper at det ikke er så nøye.

Blir veldig glad for råd og meninger her altså :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at om du kan skylle pumpedelene under varmt vann, så holder det i massevis.

Skrevet

Du kan jo håndmelke deg rett i vasken - da er det bare hendene dine som må vaskes godt :)

Ellers vet jeg ikke om det med faren for brystbetennelse, men jeg mener å ha hørt/lest noe av det samme - at det er ikke bare for melkas del det er viktig å gjøre pumpa ren mellom hver gang. Har du mulighet å vaske pumpa i zalovann mellom hver gang, så holder det sikkert - så lenge du får kokt/sterilisert pumpa en gang i døgnet iallfall.

Skrevet

Tør ikke ta sjansen på å bare håndmelke, var ute en kveld og ble litt lenger enn planlagt, fikk kjempespreng og tenkte at det bare var å håndmelke. Melket og melket, melkeprute sto i taket omtrent, men det ble ikke noe mindre spreng. Så da var det bare å hive seg i en taxi hjem:)

Får satse på at det holder med vask av pumpa, Virker ikke som om jeg får lett betennelse. Hvis det går an å si det da:)

Skrevet

Ok. Håndmelking fungerte veldig godt hos meg, derfor jeg tenkte det kanskje kunne hjelpe. Men får du vaska pumpa godt, så er den jo ren. Så går nok fint det. :)

Kos deg borte da

Skrevet

Hvis du bestemmer deg for å koke så holder det i hvert fall å koke den delen av flaska som er i kontakt med puppen. Siden melka skal kastes likevel. Men tror det holder lenge å skylle i varmt vann.

Skrevet

Vha med å skylle i vannn først å så ha med ei flaske med noe steriliserende greier å vaske med etterpå? Kanskje et dumt forslag,men siden melka skal kastes gjør det jo ingenting at det kommer rester i melka etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...