Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Jeg hadde det på første fødsel, men fikk ikke noe "dreis" på det. Har tenkt å gi det et forsøk denne gangen også, men ville bare høre om noen hadde erfaringer de ville dele med seg. Takker for svar =0)
Yo mama has a smelly belly! ;) Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Fikk det under 1. og 3. fødsel, og spesielt under den 3. fødselen så var det guds gave til meg altså! Kommer til å bruke det denne gangen også.
Mirakelungen Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Hadde lystgass med første ungen, men vet ikke om den virket som noe smertestillendes på meg, tror no at jeg prøvde å konsentere meg om å puste inn gassen, he he oppmerksomheten min ble rettet mot lystgassen og, ikke smertene:)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Jeg hadde det sist, men følte ikke at dt hjalp... Men det var godt å ha noe å klamre seg til når det var som vondest! ) Jeg merket ikke engang forskjellen da de skrudde over fra lystgass til ren oksygen...
Yo mama has a smelly belly! ;) Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Mirakelungen i magen høygravid: Enig med deg der! Samme for meg også. Spurte jm om det var pustinga som hjalp eller om det var gassen, men det visste hun ikke. Det var visst litt forskjellig ettersom jeg skjønte. Men hovedsaken var at det funka uansett da, om det var det ene eller det andre som hjalp liksom..
moklatt 9 dager til termin Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Jeg fikk lystgass første og andre gang.Første gang ble jeg veldig kvalm av den.virket ikke i det hele tatt.Andre gang var det til stor hjelp.Lå og lo midt under fødselen.Følte meg deilig beruset.Ble sint da de tok på oksygen istedet.he he.Min mann syntes det var litt morsomt...Så jeg har to vidt forskjellige erfaringer.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Lystgass var himmelriket for meg, så jeg skal garantert bruke det denne gangen også, det tok toppene på smertene for meg iallefall, men er tydeligvis endel som ikke får det helt til, man må ta skikkelige magesug, for å si det sånn.. Hehe. Ellers så hjelper det nok endel at man konsentrer seg om noe annet også..
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Samme som mange av de andre jentene her....sist brukte jeg oxo lysstgass, aaaner ikke hvor mye smerter den egentlig lindrer...men det og få fokus på noe annet enn kun smertene kan hjelpe...syns jeg hvertfall =) Vil definitift ha det denne gangen oxo =) Lykke til!!!
bugs Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Lystgass er helt fantastisk!!!!! Jeg holdt på til jeg hadde 5 cm åpning uten noe smertestillende, og det var helt fantastisk å få supe lystgass! Jeg var høy som et fly etter tre trekk! :) Fødte stående med bare lystgass som smertestillende og det fungerte glimrende! Jeg hadde bedt om epidural, og skulle få det etter vaktskifte. Men etter å ha pustet lystgass en stund sa jeg til jordmoren at hun like godt kunne glemme epiduralen. Jeg har sprøyteskrekk, så det var jo like greit! Viktig å puste godt med nesen og ikke munnen da! Har gått på yoga og tror kanskje jeg nøt godt av at vi lærte å puste skikkelig der. Fikk masse godord fra jordmor om bra pusting, og lille jenta hadde apgar-score på 10, visstnok pga mors gode pusting underveis! Hurra! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå