Gå til innhold

hva er symptomene på svangerskapsforgiftning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som hvet...hvet at høyt blodtrykk og protiner i urinen er det,men utenom det, er det andre symptomer man kan forholde seg til før man drar til legen...er 23+3 og har hovne bein...lurer om det kan være et symptom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekk ut på nettet du eller hør me legen=)

Skrevet

at du hovner opp kan være et symptom forresten.. Men d behøver d jo ikke å være..

Skrevet

Så og si alle gravide har hovne bein.

Du må i tillegg ha HØYT blodtrykk OG eggevite i urinen. Når det gjelder hovne bein, så kan du finnes det flere grader.

Hadde selv svangerskapsforgiftning med nr 1, og det var lite morsomt.

men er du usikker, så kontakt legen.....

Skrevet

okey...takk for fine svar..har egentlig ingen problemer,bortsett fra hovne bein noen ganger,men det ser ut til å gå ned når jeg setter beina høyt...kjente du deg dårlig når du fikk påvist svangerskapsforgiftning,eller var det bare prøvene som viste det?

hi

Skrevet

Hei!

Kjente egentlig ikke så mye, bortsett fra trykk i hode noen ganger. Men hadde et kjempehøyt blodtrykk, grad 3 med vann i kroppen (og da mener jeg MYE.. har vann i beina nå også, men kan ikke sammenlignes med de tømmerstokkene jeg hadde da :-) ) I tillegg hadde jeg protein i urinen.

Ble innlagt, og lå ei uke i ei seng.. fikk gå opp på do, ikke noe mer. Måtte begrense lesing og TV-titting pga blodtrykket. De satte igang fødselen 5 ganger før hun endelig ville ut..... kjedelig!

håper du slipper !!!

Lykke til

Skrevet

Blodtrykket må være 140/90 , proteiner i urinen og eventulet kvalme, hodepine, trykk i hodet, magsemerter, kvalme og hoven i kroppen.

Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning i mitt forrige svangerskap og holdt nesten på å stryke med. Dette utviklet seg bare i løpet av et par dager før jeg ble innlagt, fikk hastekeisersnitt og datteren min ble født i uke 32.

Det var ikke noe kjekk opplevelse, så mitt råd er å oppsøke lege, eller jormor så fort som mulig hvis du har noen av disse symptomene, eller føler deg dårlig.

Jeg ventet en dag for lenge, tenkte at det sikkert kom til å gå over. Men da visste jeg ikke så mye som jeg vet i dag.

Sier ikke dette for å skremme deg, men det er bedre med en gang for mye til kontroll enn en gang for lite. Jeg unner ingen den opplevelsen jeg hadde.

Jeg selv går på kontroll minst annehver uke i dette svangerskapet, fordi legene er redd for at jeg skal bli dårlig igjen.

Lykke til !!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...