77modell Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 fungerer? Min JM hadde aldri hørt om det en gang............ Å på helsekosten jeg var innom så sa dama at det kunne virke begge veier. Den får glatt muskulatur til å slappe av å vi vil jo ikke at livmora ikke skal jobbe! Ho sa også det at høge doser ingefær virker på samme viset som bringebærkapsler. Noen andre som har spurt si JM om det?
semilie:)Fødeklar Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Tror ungen kommer når den er klar. Skal verken prøve bringebærte eller jafse i meg kanel... nei da spiser jeg heller ting jeg synes er godt
Økologisk_knekkebrød Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Bringebærblad skal jo ikke sette igang noe, så babyen kommer ikke før den er klar, selv om man tar bringebærkapsler.. ;-) Jeg tar bringebærkapsler, og har masse kynnere, så min livmor jobber som bare det. Les mer her: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 jeg har spurt jordmor om det og hun var veldig usikker. men jeg ringte produsenten og de sa at det ikke satt i gang noe som helst som ikke var modent og klart fra før. det de anbefalte var å ta det før og etter fødsel for å styrke muskelen så det blir lettere for livmoren å trekke seg sammen igjen etter fødsel.=)
Mirakelungen Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har brukt både teen og kapslene siden uke 28, IKKE for å sette i gang noe fødsel nei, men for å avverge en for tidlig fødsel da min livmorhals begynte å flate seg ut i uke 24. Ble kvitt smertene på korsryggen og kynnerne er ikke så smertefulle som de en gang var. Livmorhalsen min har også stabilisert seg, Bringebærblad den styrker og ikke svekker livmoren. Jeg har ingen tro på at den setter i gang noe fødsel. Tror at fødselen kan bli enklere etter å ha inntatt teen og kapslene (håper i hvertfall det)
Jeenie Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Bringebærte/kapsler setter ikke igang noe som helst, men det gjør at man kan få en smidigere fødsel, og at man ikke revner... Man blir anbefalt å ta bringebærkapsler/te hele 3.trimester, og man anbefaler ikke sånt til de som ikke er 30 uker engang hvis det kan sette igjang fødselen?? Så dritt teen deres med god samvittighet, det kan hjelpe på en lettere fødsel, men at det starter noe som helst er bare vissvass!!
77modell Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2007 Ja jeg drikker nå! Har sendt jentungen ut for å plukke mer blad til meg. Så får jeg lage mer te:) Er ikke akkurat beste teen jeg har smakt...............
Jeenie Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 hva med å ha litt sitron i tevannet, og litt sukker... hjelper sikkert det altså!
77modell Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2007 Ja sitron har jeg ikke tenkt på!!!!!!!!!! Slengte i en sukett, det hjalp det også, men blir nok gjerne friskere med sitron:) Takk
Jeenie Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 Tørker du bladene først eller koker du dem "ferske"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå