Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei dame anbefalte meg en salve som vistnok skulle selges på apoteket, mot mageknipe (Han får i seg mye lust når han spiser). Spurte på apoteket idag, men hun hadde aldri hørt om en slik salve. Den skulle smøres på magen. Det eneste hun viste av der var noen dråper, men det burde man vist bruke minst mulig av pga konserveringsmidler i den, så jeg kjøpte heller ammete som hun anbefalte. Skal prøve det... åsså kunne det hjelpe å massere magen å tøye litt på føttene, det kunne "løse opp" luftboblene inni magen... noen som har andre råd mot mageknip?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg kan virkelig anbefale ammete og fenikkelte! Snuppa mi hadde veldig vondt i magen men etter at jeg begynte å drikke disse teene hver dag så er vondtene så godt som borte. Litt ubehag men kan ikke sammenlignes med tidligere!

Du kan også forsøke å gi småtten sukkervann om det er skikkelig vondt og masse skriking. Det gir litt smertelindring.

Kok opp 1 dl vann og tilsett 1-2 spiseskjeer med sukker. Gi babyen en halv teskje.

Kan gjentas med 1-2 timers mellomrom om det er nødvendig.

Skrevet

Hvor gammel er barnet da?

Min var også plaget mye med smerter i magen.

Jeg brukte å la henne få ligge på magen,klappe litt på rumpa,da brukte hun å rape litt. prøv å få henne til å rape oftest mulig,også utenom måltider. La henne ligge ofte uten bleie,presse bena hennes opp til magen,kommer masse promp da;) stryke henne på magen,presse lett fra under ribbena og nedover magen. Sukkervann hjalp også til tider.

Om du ammer vil jeg råde deg til å unngå melkeprodukter en liten stund,drikke koffeinfri kaffe,ikke røyke,å ikke spise mye brød. Dette hjalp meg iallefall.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...