jula Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 noen her som /skal føde på fødestua i midt-troms på finnsnes??er førstegangs. får føde dær sier jordmor om svangerskapet har vært normalt:-)
liin Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Hei! Eg fikk første ongen der, og håpe å få den andre og. D va heilt greit, lite stress og enerom. Sist va d ikkje nattevakt, men d e d jo no, så da bi d enda bedre. Katti har du termin?
jula Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2007 1.nov i følge legen, 4.nov ifølge jordmor:-)
barnigjen:) mor til 2 Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Hei eg skal ha nr to og denne gangen skal eg være på fødestua på finnsnes. Jeg fikk den første i tromsø men dra til finnsnes dagen etterpå. Jeg synes det var veldig greit og være der, og det er mye lettere for pappaen og søsken og komme. Kjempe koselig der
conney skal ha nr 2:) Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Ville tenkt meg to ganger om å føde på finnsnes..for de har ikke noe hjelpemiddler der viss noe skulle gå galt, så skulle mann være uheldig at noe ikke går som det skal og en må ha keisersnitt, så kan de ikke gjøre det der....du må til tromsø ..Det er så og si det samme som å føde hjemme... Har oxo hørt at de sjelden tar inn førstegansgfødende, men hva som er sant vet ikke jeg.. Men personlig ville jeg ikke valgt finnsnes, men det er kun fordi jeg vet om ei som mistet babyen sin pga at noe gikk galt..... Jeg skal føde der jeg vet at de har midler til å ta i mot et barn vissnoe skulle uheldigvis gå galt..men heldigvis så går de fleste fødsler bra, men hvem vet, er det virkelig noe å satse et liv på???
liin Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Saken er jo den at da jeg fikk mitt første barn, og valgte å få det på finnsnes, var jeg klar over risikoen. Jeg visste jo at det ikke var et sykehus, og hadde jeg ikke hatt et problemfritt svangerskap, hadde jeg ikke fått født der. Jordmor kunne nå fortelle meg at det tar 20 min med helikopter til Tromsø, og den tiden tar et normalt å gjøre i stand en operasjonsstue. Når det gjelder ekspertise under en fødsel er det ingenting som slår jordmødre, "vi" er jo deres spesialområde. Og ja, de tar imot førstegangsfødende som velger å få sitt barn der, og som ikke har hatt noen komplikasjoner underveis. Når det gjelder dine følelser for hva din vennine mistet, kan jeg forstå at du vegrer deg for å føde der, men la det være opp til enhver å bestemme hva de føler er best for seg. Og et lite ips på slutten; finn ut om det du påstår er riktig før du publiserer det. Lykke til videre.
jula Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2007 enig med deg!jordmoren jeg går til er ivertfall veldig rask med å sende folk til tromsø om hun er i tvil!og det er veldig betryggende:-) og jeg vet de tar imot førstegangsfødende.de vil jo gjerne at flere vil føde dær.jeg kommer jo ikke til å føde på finnsnes om det har vært problemer under svangerskapet!har bare hørt positive ting om finnsnes fra folk jeg har snakket med ivertfall!:-) nå tar der ca 40min til finnsnes fra der jeg bor, og det blir nok mellomlanding på finnsnes uansett!håper bare alt går bra og at jeg slipper tromsøtur!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Må si meg enig med conny. Pga egne erfaringer ville jeg aldri ha risikert noe med å føde der. Man kan ha hatt et normalt svangerskap, uten at det tilsier at fødselen vil være normal. Uansett om det tar 2o min m helikopter til tromsø, kam man få behov for øyeblikkelig hjelp og da rekker man ikke Tromsø... Men selvfølgelig, det er opp til hver enkelt. Jeg føler meg tryggest med Tromsø og den ekspertisen de har der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå