Gå til innhold

Hvordan gikk det å ta vaksinen for de som har gjort det??


*Isabell*

Anbefalte innlegg

Vi skulle egentlig ta vaksinen på kontroll i dag, emn snuppa har vert litt små snufsete og hostet litt siden i sønadg kveld så da skulle vi heller komme tilbake på fredag og se hvordan det var da. Vist hun er likedan da så blir vaksinen tatt da. Ville vente i tilfelle hun ble verre. Så da får jeg tre dager til å grue meg på:(

 

Hvordan gikk det med deres?? Mye gråting eller tok de det bra??

 

Har selv helt angst for sprøyter og gruer meg sikkert mer av den grunn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk heilt greit. Jeg haaaater sprøyter selv og grudd meg veldig.Han gråt litt på hver av stikkene, men det gikk fort over.Han var overtøtt og sur i utgangspunktet. Sovna som en stein rett etterpå og sov lenge. Fikk ingen reaksjon etterpå heller. Jeg hadde kjøpt termometer og pinex og belaget meg på en sur og grinete unge. Det slapp vi heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har paracet og termometer liggende i tilfelle snuppa skal få noen reaksjoner, men håper vireklig at hun slipper det. Hele familien min kommer fredag pga. konfirmasjon i helga så da er det litt kjedelig vist hun ikke er helt i form.

 

Krysser fingrene for at det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her gikk det kjempe bra, litt gråt men det må vi tåle. litt ekstra trøtt etter på men heldigvis ikke noe feber og ekstra suring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...knøttet mitt gråt ikke mye på hs. Det var såre tårer rett etter stikkene, men det gikk raskt over og han sovnet ganske raskt. Da han våknet 1 1/2 time etterpå var han rett og slett illsint. Ingen feber, og det var heller ikke "nå har jeg det vondt" gråt. Han var bare sint. Raserianfallet varte nesten 3 timer /: Men, men, heller det enn kikhoste sier nå jeg som har hatt sykdommen selv :)

 

Hørte på tv at det skal være mulig å få satt sånn bedøvelsesplaster før sprøyten...det kan jo være lurt hvis du syns det er skummelt da vet du :) Tror kanskje jeg uansett skal be om det til knøttet neste gang, for det er jo ingen vits i at de små skal ha det unødvendig vondt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabelle fikk sine vaksiner i går. Selvfølgelig gråt dun da HS stakk henne, men hun roet seg fort. Jeg gav henne en paracet stikkpille forebyggende før vi dro hjem, og det har gått velfig fint med henne.

Husk at hvis du er veldig nervøs, så merker ungen det på deg - kan medføre unødvendig uro hos barnet. Lykke til - det går nok kjempefint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...