Gå til innhold

Noen med småtroll med astma her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er blitt så forkjølet og med stygg hoste. Var hos legen i dag og han var redd det kunne være astma... :(

Noen som har erfaring med astma hos sånne små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 10 mnd har barneastma. Hun hadde langvarig stygg hoste, mye slim som hun tiltider kasta opp, og piping i brystet. Plagene ble værre ved forkjølelse osv. Nå har hun fått medisiner (flutide og ventoline) og har hatt god effekt av det, men det tar litt tid før medisinene hadde effekt.

Vi skal til barneavdelingen for utredning om et par uker, så da får vi nok diagnosen...

Hun er veldig lite plaget av astmaen nå som hun er på medisiner, og vi har ikke blitt bedt om å ta spes forhåndsregler. Men passer på at hun ikke skal bli lett forkjøla, seff. Viktig å passe på at det hverken er for tørr eller fuktig luft, og allminnelig rent og støvfritt (ikke sterilt:)

Det er gode sjanser for at barn med barneastma vokser den av seg før 2 års alderen. Dersom du eller faren har astma eller allergi i familien, er sjansen for barneastma større.

Skrevet

Jeg har selv /har hatt astma, men fikk det ikke før jeg var rundt 12år. Har omtrent ikke merket noe til det på flere år nå og bruker ikke medisiner. Pga av arv har jeg vært litt redd for at lillegutt skulle få det. Håper virkelig ikke det er det det er.

Legen syns han var utrolig lettpustet til at han var så tett i brystet/lungene. Men vi fikk efedrin til å begynne med og hvis ikke det fungerte så skulle vi komme tilbake og teste astmamedisiner.

Syns det er så fælt når de er så små. Han kan jo ikke si noe om hvor ille det er heller..

Jeg ble dampet når jeg fikk annfall. Kan man gjøre det på så små som 7mnd?

Skrevet

Min gutt på 8 mnd har hatt astma siden han var 2 mnd. Eldstemann på fire år har det også.

Skrevet

Hvordan behandler de det på så små barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...