snartmammapåny Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 tok å startet en ny tråd jeg;) tar bare ca 10 min å kjøre til kiropraktoren og vi kom oss dit helt uten hylgrining;) Han roer seg stort sett i bilen, men noen ganger er det ingenting som kar roe han. gikk veldig bra hos kiropraktoren, dama som behandlet han ver veldig flink med små babyer. hun fant ut at han hadde en utglidning i den første og den siste ryggvirvelen. OG så var det noe med hoften hans. Den øverste mente hun at hun fikk på plass, men den i nederste og hoften trengte mer behandling, så skal tilbake om en uke. Så¨da spørst det om hun har utført mirakler;) Han er iallefall rolig nå, selvom jeg har gitt han mat uten minifon, men det blir spennde å se hvordan ettermiddag og kvelden blir;) Har du fått bestilt time da eller?
Circe Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Hei Så bra! JA! jeg fikk time i morgen tidlig kl 9. Men jeg husker med eldste min at vi fikk 3 behandlinger. Og det var ca ett par dager i mellom bare. Hmmmmm. kanskje de har endret på det nå. Uansett.Jeg vet han fyren er dyktig. Han har spesialisert seg på spebarn
snartmammapåny Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2007 Kanskje det har noe med type "skade" å gjøre hvor hyppige behandlinger man må ha. tror hun ville at det skulle gå en uke for at ryggskivene skulle få sette seg før hun prøvde igjenn viss de ikke hadde kommet på plass. Han er iallefall litt bedre i nakken sin alt nå tror jeg. ble iallefall ikke kjempe sint når jeg løftet han fra stellebordet.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Hei, jeg er nysgjerrig på hvordan en slik utglidning virker på barn? Og hvordan oppstår det? Kan du se det med det blotte øyet, liksom?
Circe Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Ja, det er kanskje mulig. Godt du merker bedring da.. Blir spennende å følge deg fremover.. Har jo forsovidt fulgt hverandre gjennom svangerskapet også. Har du forresten sett noe til marikatte?????
snartmammapåny Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2007 Ja blir spennede å se om han blir en rolig og sovende baby etterhvert. Slik jeg trodde babyer skulle være. Mamma blir nok litt sliten av at babyen bare tar "power-naps" på 10 min i slengen hele dagen gjennom.. Nei har ikke sett noe av marikatte, ikke her på dib iallefall. MEner å ha sett at hun har født inne på bim, men er ikke 100% sikker.
Circe Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Jo fødte en stund før meg hun. Poff, så ble hun borte.
snartmammapåny Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2007 Til Anonym Vet ikke helt hvordan det virker, men tror det gjør at barnet blir veldig anspent. Noe som igjenn ofte medfører ulike smerter som fx luftsmerter i magen. Problemer med å rape, vanskelig for avføring (er de vi har merket best iallefall) og sikkert mye annet og. I følge kiropraktoren som jeg gikk til kan dette oppstå mens barnet er i magen. Blant annet av om mor faller med babyen i magen eller om magen får et trøkk. Dersom babyen har ligget i seteleie eller tverrleie i magen noe av tiden. Eller, det som er mest vanlig, under selve fødselen. Sørlig om babyen har fått litt hjelp til å komme seg ut. Eller av andre grunner har fått litt har medfart under selve fødselen. De "skadene" som oppstår inni mors mage er de vanskligeste å behandle da de ofte er "fastgrodde". Men de som skjer under fødselen er lette å få på plass siden de er helt nye skader. Ble litt rotete forklart, men håper du sjønner;) Dette er ikke noe du kan se med det blotte øye nei.IAllefall ikke om du har utdanning til å se det. Tror kiropraktoren kjenner det ved å kjenne på babyen og føle seg frem. Ellers så var det tegn man kunne se etter. Dersom babyen holder hodet skjevt, virker stiv i nakken, lite bevegelse i den ene foten eller armen i forhold til den andre. Ja er jo en haug med tegn, men det trenger ikke om å være noe galt selv om babyen din har et eller flere tegn;)
snartmammapåny Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2007 Kanskje hun har endret nick..? Eller så har hun det så travet at hun ikke rekker å bimme/Dibbe. *kremt* Så travelt vet jeg ikke om man kan få det, når selv vi med våres "jeg-nekter-å-sove-om-dagen-og-vil-heller-bare-være-i-mammas-armer babyer" får tid til å bimme/dibbe litt.. MEn vi trenger litt avkobling fra gråten når småen endelig sovner litt, og avkoblingen er ikke husarbeid! Mye mer avslappende å bimme litt:D
Circe Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Hehe.. ser så godt hva du mener.. hehe.. Men nå er det middag på gang her.. Og så litt kvalitetstid med han største.. Vi snakkes en annen dag. Lykke til videre... Klem
snartmammapåny Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2007 JA du får ha en god kveld. Får håpe Tobias er snill som et lann i kveld og natt og så du får sovet litt:D Du får kjøre på med sukkervatn;)
snartmammapåny Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. mai 2007 "snill som et lann" skulle jo selvfølgelig være "snill som et lamm";) Tror ikke "lann" er så veldig snille;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå