Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 drikker dere mye brus??????, kan man drikke det når man ammer???? ei venninne av meg tørr ikke det....... men jeg fant ikke no om at man ikke kunne gjøre det........... hmm.. ??
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Brus er for søtt for meg i dette sv skapet. Men vær så snill, ikke "plag" babyen med kullsyreholdige drikker under amming.Kan føre til store luftprobl på lik linje med kål osv.
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Kullsyre kan ikke gå over i melken...Men en del brus og juice er litt sterkt for magen til babyen. Men det med kullsyre er en myte!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Har aldri hørt at kullsyre er bra for ammende, men at man skal være forsiktig. Juice inneholder zitrusfrukter, derfor tøft for magen. Hvis man skal skilne typer brus blir det litt rart. Men cola er generelt ikke bra pga koffein. Jeg har venninner som har hatt problemer med babyens mage etter brusdrikking.Merket forskjell når de kuttet den.
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Kullsyre er en gass og kan ikke gå over i melken. Så det er nok ikke derfor babyene har hatt vondt i magen.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Jeg påstår dette med 100%..tror du må sjekke kilder!
*smula* Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Det er sant at kullsyre ikke går over i melken. Men at andre stoffer i brus kan være plagsomt for babyen, det tror jeg nok, hvis man drikker mengder. Et glass brus i ny og ned behøver nødvendigvis ikke være noe galt. Men som med alt annet reagerer jo disse små barna på ulike ting. Men kullsyre kan det ikke være!
katrine har fire gutter Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Min erfaring med amming er: Prøv deg fram. Noen unger tåler alt, andre tåler ingenting. Mine har tålt brus, løk, kål og erter. Men ikke sterk mat. Konstant hyling i timesvis etter at jeg hadde spist taco. Og de første gangene de spiste taco selv fikk de begge utslett. Men nå går det ned på høykant:) det kan være litt slitsomt med liten baby og amming. Derfor viktig å ikke lage for mange unødvendige restriksjoner på seg selv. men prøve seg litt fram. Men babyer liker ikke nikotin og alkohol!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Jeg fant denne info under "helsenett": Amming kan være slitsomt, og stress kan påvirke melkemengden. Hvis babyen er fornøyd, så får den nok mat. Og uro kan skyldes andre ting enn lite melk. Det betyr mye hva du spiser og drikker. Det som kan gi luft i magen hos voksne, gir også luft i magen hos babyen. Kål, løk, erter og bønner kan gi slike plager. OGså krydret mat, kaffi, brus og andre drikker med kullsyre kan gi plager hos babyen. Derfor bør man tenke på det man spiser og drikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå