//MAM\\ Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Noen her som har litt peiling på permisjonsregler? Jeg har funnet ut at en kollega av meg har to uker lengre permisjon enn meg, mens vi begge har gått ut i permisjon med 80 % lønn. Jeg har fått 47 uker, mens far skal ta ut 5 uker. Totalt blir det 52 uker. På nav sine sider ser jeg at man skal ha 54 uker. Men er det nye regler fra 2007, eller blir jeg "snytt" for noe av permisjonen min?
//MAM\\ Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2007 Ok, så da skal vi egentlig ha en uke til hver da... Hmm, får sjekke opp dette da. Takk for svar ;-)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Ble nye regler for de som fødte etter juni eller juli i fjor mener jeg.. Ble totalt en uke mer med permisjon. Først ble det 53 uker totalt i januar 2006, så 54 uker totalt etter juni eller juli(husker ikke hvilken av mnd) Men husk at perm begynte 3 uker før termin da..
Ingen_nick_ledig Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Fra 01.07.2006 ble det utvidet fra 53 til 54 uker. Dersom barnet ditt er født før det, skal dere ha 53 uker. Men husk at dersom barnet er født før termin, blir permisjonen forkortet tilsvarende. Kan det være det som er grunnen?? (Hvis du fødte før termin da....)
//MAM\\ Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2007 Gutten vår er født 11 august. Jeg startet permisjonen 18.juli. Vi har permisjon (sammenlagt) fra 18.07.06 til 17.07.07 Det er jo 52 uker. Men nå ble jeg jo litt usikker om vi skal ha 53 eller 54 uker. Han er jo født etter 01.07, men jeg gikk jo ut i permisjon før 01.07. kollegaen min (som fødte 2 mndr før meg), fikk telefon fra trygdekontoret at hun skulle ha mer permisjon enn hva som var satt opp med arbeidgiver. Sjefen på jobb er litt "slu", og jeg kvier meg for å ta opp dette. Men det er jo litt kjipt. Var også rot ved mitt forrige svangerskap, fikk da beskjed om at jeg ikke opparbeidet meg lønnet ferie under permisjonen, og det stemte jo ikke. Ble MYE frem og tilbake den gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå