Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 desperat ettre svar.. jeg og banefaren flytta fra hverdandre for ca 3 mnd siden. vi har egentlig et godt vennskap sånn sett, og vi har blitt enig i å ha vanlig samvær, 60-40.. men saken er at vi nå har d litt turbulent(han er veeeldi sjalu, har vært å snoket i mine private ting ol) og hver gang han er sint eller noe sier han at han da skal ha gutten 50-50.. lang historie, men uansett; kan han komme å kreve 50-50 når han vil? jeg tørr aldri å si imot han/provosere han, for jeg vet aldri hva han kommer til å gjøre.. han har fra dag en aldri tatt vare på gutten slik som fedre burde gjort, delvis pga jobb og for at han vet at jeg alltid er der.. har han vært der fra dag en har jeg akseptert 50-50, men tror ikke han er moden nok.. jeg har lissom aldri noe å si pga at jeg er redd for hva han kan finne på.. synes ikke d er rett at han skal bruke gutten for hver gang han er uenig med meg.. litt rotete dette, men jeg er redd og sliten av alle trusslene
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Ingen kan kreve 50/50 En slik avtale er basert på gjensidighet og godt samarbeidsklima mellom partene. En domstol vil aldri dømme 50/50 fordi en sak som har kommet for rette allerede er betent.
lucky7 Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Ingen kan KREVE 50/50. Det er noe man må evt være enig om. Og kanskje enda viktigere INGEN får 50/50 i retten heller. Det er fordi det krever enormt av foreldrene å gjennomføre det. En må kunne samarbeide godt for at det skal være mulig. Så svaret blir da NEI han kan ikke kreve 50/50 :-)
Supercoolmum Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Nei, han kan ikke kreve 50-50, like lite som du kan KREVE hovedomsorgen. Din rolle som mor gjør ikke at du eier barnet ditt. Når det er sagt, så gjelder det selvfølgelig å sette barnets beste i hovedfokus her. Du trenger ikke å avgjøre dette alene. Du kan eks få mekling via advokater. Mekling på familivernkontoret er dårlige greier, de er veldig lite løsningsfokusert, og vil aldri ta noens side. Ikke en gang barnet.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Er helt enig med Supercoolmum, mekling på familievernskontor er lite nyttig, man bør heller la det gå via advokater (om man er uenige ifrå starten). Her går alt via advokat. 50/50 kan ikke barnefaren kreve. I mitt tilfelle ville barnefaren ha det, men jeg følte ikke at det var det rette for barnet. Å benytte seg av to barnehager. Og ifølge en psykolog man måtte snakke med i forbindelse med saken så var h*n av samme oppfatning som meg. Så no venter jeg bare på å få igang en samværsordning som går over tid. Lykke til! Får håpe det bare er tomme trusler han kommer med, selv om det tærer på å ha det over seg ved hver "krangel".
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 her hjalp familieværnkontoret masse. vi hadde et kjempeturbulent sammarbeid, men nå går det veldig mye bedre. etter vi begge har spist et lass med kameler ;-) lykke til
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 familievernkontoret hjelper, men følte litt at de til tider var mest opptatt av at vi foreldre ble "enige" og glemte å tenke på hva som er best for barnet. men vi fikk hvertfall en avtale og nå går samarbeidet MYE lettere enn før + ingen kranling:) men som mortilgunnar sier, vi har begge spist et lass med kameler.. hold på det du syns er best for barnet ditt. lykke til!
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 ja vi er jo enige om 60-40, men hver gang vi krangler kommer han med d at han skal kreve 50-50. er bare redd for at guten skal bli en kaste ball. hadde han hatt en vanlig 7-4 jobb og at han har tid til guten hadde d vært en annen sak, men synes d blir så feil iallfall nå. når guten blir større og han f. eks sier han vil bo til faren skal jeg ikke si imot. men hvis han har fått 50-50 nå vil d si at noen må sitte barnevakt mens faren er på jobb... samt barnehage på dagen. d går ikke. må jo tenke på guten sitt beste, og ikke seg selv. blir bare så lei meg når han bruker dette mot meg, bare for at han vet at jeg er livredd for d HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 det er akurat derfor det er fint og snakke med familieværnkontret. for om han sier at han vil ha 50/50 der for og tru deg så spør du han bare "hvordan har du tenkt til og få til det?" og sansynligheten for at han truer deg på det viset med en 3 persjon til stedet er liten. da får dere en litt mer saktlig diskusjon. du kan jo prøve og forklare han selv først at du syns dette er vanskelig. og om han ikke hører så tar du alt igjenom familieværnkontret det må jeg gjøre. da blir det ikke masse tomme trusler :-) lykke til. det går nok fint skal du se ;-)
Supercoolmum Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Godt å høre at noen andre også er litt misfornøyd med familievernkontoret. De sitter der bare som en mur, holder ikke med noen, mener ingenting. 11 møter på familievernkontoret ble null resultat, 3 møter a 45 min med advokat ble samværsavtale og full orden i sakene. Hos oss går også alt igjennom advokat når det er uenigheter.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 jeg har nettopp vert på rettsmøte,faren til min ville kreve d..mn d går ikke..han hadde vanlig en dag i uken å annen ver helg..men han fikk bare utvidet samver..så du trenger ikke tenke på det:) ikke kommer han langt med å bruke gutten din heller..det er bare for domt..så ikke ver redd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå