Gå til innhold

Gravid og skal begynne i ny jobb.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er ny her inne jeg... Skal bytte jobb om nesten 2 måneder og har akkurat funnet ut at jeg ska ha baby igjen. Noen som har erfaring og gode tips med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke si du er gravid før du har begynt....?! Slik at du ikke risikerer at de ikke vil ha deg.så du mister retten til svangerskap og fødselspenger... For blir du dårlig må du ha jobba minst 14dager i en jobb for og ha rett på sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å si at jeg er gravid på jobben før det har gått 12 uker. Det er vel en ganske vanlig regel vil jeg tro. Så når du begynner er du ca 12 uker kanskje. Jeg hadde sagt det en av de første dagene jeg begynte i den nye jobben (evt ventet 1-2 uker). Hvis en bedrift sier deg opp kort tid etter du har fortalt du er gravid har du en veldig sterk sak! Ingen seriøse bedrifter ville gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i akkurat samme situasjon.. skal "bytte" jobb 1. august..

Det vil si, jeg skal fortsette med akkurat det samme, bare fast stilling istedet...

Kommer bare ikke til å si noe til jobben, og de kan ikke gjøre noe med stillingen din..

Det er ikke så veldig lett da å måtte si med en gang, men det er bare en risiko arbeidsstedet må ta når man ansetter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne i ny jobb i månedskiftet juli / august. Er ca 4 mnd på vei da. Har ikke skrevet kontrakt ennå, men har skriftelig tilbud som jeg har svart på. Gruer meg, men vi har vel alle en "rett" til å få barn når vi vil. Kan jo ikke sitte på gjerdet og vente med å bytte jobb i tilfelle. Så opp min nåværende jobb før jeg ble gravid. Og nå er det ingen vei tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...