Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla i magen har alltid vært veldig aktiv.

men i går og i dag har jeg merket minimalt med aktivitet.

jeg er 35uker på vei. hvor mye liv skal man kjenne ?????

vær så snill og svar meg noen. jeg prøver og ringe sykehuset og jordmoren min, men er ikke svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm kan være ungen har snudd seg med beina innover isteden og at du ikke skjenner sparkene. Det skjedde med min søster for noen uker siden og hun ringte til sykehuset og fikk tatt en ul, men allt var bare bra, var bare det at ungen lå med beina innover på en måte. Det går sikkert fint.

Skrevet

du skal jo kjenne liv. drukket kaldt vann eller noe søtt? og ring på igjen til sykehuset. De svarer jo en gang. Du skal ikke gå å bekymre deg.

barnet kan være roligere i perioder, og alt etter hvordan den ligger også. Men spørs jo hva du mener med minimalt med liv. Ikke noe eller litt? Men uansett hadde jeg ringt på igjen for det er bedre å sjekke så du ikke går rundt å engster deg.

Skrevet

hei!! skjønner godt at du blir litt bekymret... kjenner du liv i det hele tatt?? hvis du gjør det kan du sikkert slappe av for da har hun sikkert bare en rolig periode. sånn har det vært med mine... dessuten begynner barnet å bli så stort at bevegelsene kan endres seg til å bli mere "bølgete" istedet for skikkelige spark..

Drikk litt sterk saft, el spis noe søtt og legg deg ned å kjenn etter...

Har du derimot ikke kjent noe liv, ville jeg kontaktet sykehuset og reist for å bli undersøkt!!! lykke til:-)

Du må holde oss oppdatert da!!

klem

Skrevet

Jeg har opplevd noen dager imellom med mindre aktivitet, men alt har vært i orden. Har du kjent liv, skal du tenke at babyens aktivitetsnivå varierer fra dag til dag..og bli ikke stresset om det ikke hjelper med søte saker eller drikke.Det gjorde det ikke for meg.

Skrevet

jeg har fulgåtte35. uker bak meg, går i svangerskapsuke 36 i følge BIM

Jeg kjenner ikke så mye liv og røre i magen slik jeg har gjort tidligere, det er normalt da det er mindre plass for ungen nå.. Men du må bare ta kontakt med føden dersom du er urolig..

Skrevet

Det er ikke riktig å si at det ikke er så mye bevegelser å merke fordi det blir trangere, jeg leste også det her på sidene.Nå er jeg kommet til uke 40 og må si jeg aldri tidligere i sv skapet har kjent så mye bevegelser som nå de siste 3 ukene ihvertfall. Men som sagt kan babyens dagsform/liggestilling variere, derfor merker man mindre til det.Når babyen blir større mot slutten, er den sterkere, skjelettet hardere, klart man kjenner det!

Skrevet

jeg ringte føden og skal inn dit nå.

merket akkurat et lite spark!:)

men skal jeg da avbestille den timen,eller er det greit og få sjekket det?

vi er oppe i en familie krise for tiden, kusina mi ligger på sykehuset og vi vet ikke om hun overlever :( redd jeg kan ha blitt påvirket av det.

så er vel greit om jeg tar den timen,så blir jeg mer rolig selv også?

eller er det dumt ?

Skrevet

Ta deg en tur:) Bedre å få sjekket opp at fosterlyd og UL ser bra ut:)

Jeg var der selv for noen uker siden. Det var jordmor som anbefalte det ettersom aktivitetsnivået var gått ned...

Lykke til!!

Skrevet

Dra på føden, du! Det er bare fint at du tar ansvar og gjør det du kan for å sjekke at alt er bra med den lille. Fint at du kjenner liv. Dersom det skulle være noe er det jo ikke for sent! Lykke til!

Skrevet

Er du bekymret, er ikke det bra for noen.Skader ikke å sjekke, men jeg er sikker på at du blir lettet:-) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...