Gå til innhold

Hvorfor skal ike babyer sove på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at de ikke skal det pga krybbedød. Men hvorfor dør de når de ligger på magen, og hvor lenge er denne reglen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frem til de er to år faktisk, er det fare for krybbedød. De skal ikke ligge på magen fordi det er mer anstrengende å puste i den stillingen (etter det jeg har forstått)

Skrevet

De tror at de som dør i krybbedød ikke kjenner at de ikke får puste, at de rett og slett får noe over ansiktet og bare slutter å puste. Så om de legger med ansiktet ned i madrassen er jo sjansen større.

Skrevet

hm. Så hvis babyen er stor og sterk og ligger på en fast madrass så kan det da ikke gjøre noe at den ligger på magen. ?

Skrevet

Så da må mann binde ungene fast i sengen til de fyller 2 år?

Skrevet

Jeg la gutten min på magen en kveld, og han sovnet slik. Han hadde hodet liggende på siden. Etter en stund ville han snu på hodet, på den andre siden som er favoritt siden hans, han klarte ikke mer enn halveis og endte med nese og munn nedi madrassen. Jeg såg om han klarte å snu hodet videre, men det virket ikke slik. Så jeg snudde han på rygg igjen. Tror mange havner med fjeset nedi slik og dør tilslutt av oksygenmangel. Mens andre dør av andre ting.

Må si at dette var ett "kontrollert forsøk", og han sover aldri på magen. Gjorde det slik den gangen for å myke opp stramme muskler i halsen. Lar seg ikke gjøre når han ligger på rygg.

Skrevet

HS sier at når de begynner å sny seg selv, så er det ikke noe å stresse med om de snur seg på magen av seg selv. Du kan jo ikke våke over de heller, og fastbinding..er det i det hele tatt lovlig? Tror iallefall det er unødvendig

Skrevet

det er mye å lese på www.lub.no dersom du lurer på mer om magesoving...

Skrevet

Har hørt at ny forskning viser at krybbedød kan være en genfeil. Min kar sover kun på magen. Han sovner ikke på rygg i det hele tatt. Hva skal man gjøre da??? De fleste sier at faren ikke er så stor når de er 4 mnd, og når de kan snu seg selv, er det ikke mer man kan gjøre. Da må selv få bestemme hvordan stilling de vil ligg i.

L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...