Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 34 og har siste uken hatt høyt blodtrykk (150/90) og litt proteiner i urinen. skikkeli uvell allmenntilstand! skal få hyppige kontroller framover, heldigvis!

er det noen her som har fått samme diagnose, eller har hatt samme diagnose? Litt bekymret over hva som skjer framover.. kan jo hende det stagnerer også! før man framskyvet fødselen, vil helst ikke gå mange dager over når BT har vært høyt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

det samme skjedde meg med min første, men ikke før i uke 38, da måtte jeg til kontroll på føden hver dag i en uke. det sjekka de hjertelyden til barnet, blodtrykket mitt over en times tid, og urinen min. Alt var stabilt i en uke. men plutselig en dag hadde det økt betraktelig med proteiner. Blodtrykket gikk også opp. Da tok de en ultralyd, og fant ut at lille gullet var stor nok til å komme til verden. legen sa han ikke tok noen sjangser og satte igang fødselen mandag morgen:) Det tok litt tid, da jeg ikke var helt moden, så onsdag kom nurket:) Men detgikk helt fint, og jeg fikk utrolig mye hjelp og støtte!! Så ikke uroe deg! Bare hør på legene/jordmødrene, og følg de rådene du får;)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg fikk det med min første, uke 32. svakt men lå på sykehuset i en uke. skulle bli sengeliggende resten av tiden kom hjem fra sykehuset det var helt forferdelig, dagene gikk kjempe sakte ingen venner eller fam i nærheten, var på sykehuset 2 hver dag, hadde en del smerter i kroppen, ikke sov jeg følte meg kjempe dårlig fikk sovemedisin og masse smertestillende babyen kom i uke 36 frisk og rask 2990g fødte normalt. et tips har du fått beskjed om å ligge på senga/sofaen så gjør det, det var derfor min kom tidlig klarte ikke holde meg i ro.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...