Gå til innhold

Hmm leste en tråd her ang dårlig råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da vil jeg bare si at, jeg har fler enn to barn, faktisk så venter vi nr 4... Og vi er ikke akkurat rike. Mannen min tjener 320tusen i året (går opp i sommer) og jeg har 100tusen i året. Vi er blakke når mnd er omme. Men vi har da alt vi trenger, Fryseren er nesten alltid full av mat, det er hauger med bleier og babymat og pålegg her. Men vi har ikke noe å unne oss ellers. Og kan bare kjøpe det mest nødvendigste til ungene av klær og sko osv. Noen ganger kan det hende vi sliter litt med å få betalt noen av regningene våre, men det går ALDRI utover ungene. Og jeg beklager at jeg ikke venta med å få unger til jeg ble rik, men da hadde jeg aldri fått noen unger.

Pass på dere selv, dere som sier at man kan gjøre diverse ting om man ikke har nok råd til unger. Fei for deres egen dør først!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja enig med deg der.

har erfaring med dette og vet at det går på et vis. og man sikrer barna før seg selv.

Skrevet

Ja, uansett så går det. Og barna er alltid i første rekke. (HI)

Skrevet

Altså...enhver får gjøre som man selv føler er riktigst. Uten at jeg sier at du gjør noe feil. Men jeg VIL unne meg selv noe. Kanskje jeg er matrialistisk. Men jeg LIKER å kjøpe klær til meg og barna og mannen.

Jeg vokste opp i et hjem hvor vi kun hadde det nødvendigste. Moren og stefaren min hadde tvungen gjeldsordning. Og hvis noe uforutsett dukket opp (og det gjorde det siden stefaren min var totalt uansvarlig når det gjaldt økonomi) så slet vi lenge etterpå. Det var perioder jeg var redde for at vi ikke skulle ha noe sted å bo. Jeg fikk aldri nye klær, aldri nye sko..og fikk jeg noe nytt, var det ting jeg ikke turte å gå med fordi jeg var redd for å bli mobbet. Jeg sverget på at mine barn aldri skulle ha det sånn, og det har jeg foreløbig klart å holde. Jeg sier ikke at det er riktig...men det er valget jeg har tatt

Skrevet

Jeg tjener like mye som mannen din selv, synes det er mye for en person jeg da. Kanskje jeg har andre krav enn deg? Mannen min har arbeidsledighetstrygd, sliter med å få seg fast jobb. Vi har to barn og det går akkurat. Vi har alltid mat til oss og ungene selv om det kan bli litt smalhans på slutten av mnd. Vi unner oss ikke noe selv, men det er greit.

Jeg vokste opp i et hjem med dårlig økonomi selv, vi gikk i klær fra fretex mens samboer vokste opp i noe jeg vil kalle et rikt hjem. Han fikk alt han pekte på og gikk i de dyreste merkeklær.... Begge prioriterer vi unga før oss selv, så det er aldri noe problem sånn sett at vi har "dårlig råd" (ihvertfall i forhold til det mange andre har her inne ser det ut til).

Skrevet

Samme her ,har også 4 barn og er ikke akkurat rike,jeg er bare hjemmeværende så vi har bare hans inntekt,men ungene har mer en nok av klær og utstyr,det eneste er at ungene mine har lært er at om de ønsker ny sykkel kan de spare selv så får de litt av oss også.Tror det er sunt jeg i stedet for bare å få.driter i om noen bare har merke klær,såg en familie i går ,jenta på 10 år hadde bergans jakke til 3000 kr ok sier jeg deres penge bruk ,men vi kunne sikkert funnet på å tatt en weekend ferie sammen med ungene i stedet vi :0)

Driter i hva andrre mener jeg da egentlig,bare de ikke kommer å sier noe stygt til meg i ansiktet mitt da svarer jeg igjen ja!

Skrevet

Men DET synes jeg er ille og...en tiåring med jakke til 3000 kr...men jeg liker å vite at vi har penger på slutten av måneden også

Skrevet

Vi har alltid penger på slutten av måneden ,MEN ikke flere tusen kr har vel ca 500 kr ,men da er ALT betalt .Ligger aldri etter på noen regninger heller :0)Men jeg er ikke vant med å ha så mye jeg da,er oppvokst i en familie med dårlig råd og da jeg ble gravid som student tok jeg ett valg om å beholde babyen,angrer ikke ett sekund.Spesielt ikke nå når jeg har fått diagnose endomitriose og ikke kan få flere barn.Men 4 er nok det da :0) Det det finnes hjerterom finnes husrom :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...