Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 hei...jeg har lyst på et barn til, den sommeren jeg er ferdig på skolen(lærerskolen)da har jeg jo ikke noen jobb....hvordan er det med penger i permisjonstiden da? noen som har vært i ein lignende situasjon? er det smartere å få et barn året før jeg er ferdig på skolen?hmmmm....er lei av å telle penger.....
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Hvis du ikke har jobbet før permisjonen starter får du engangsstønad på noen og tredve tusen. Hva du får hvis du får barn i studietiden vet jeg ikke.. Økonomisk lønner det seg å jobbe et år før barnet kommer. Men det er kanskje kjedelig å vente så lenge:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Få barnet innen 6 mnd etter endt studie og du får ekstra penger fra lånekassen *tror jeg* sjekk lanekassen.no
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 vent til du har jobbet litt så du får permisjonspenger!! hvis ikke får du kun 33000 og det er det. som student får du noen tusenlapper i mnd...som sagt over: sjekk lanekassen.no jeg rakk ikke å jobbe etter endt utdannelse og fikk 33000..."heldigvis" er jeg alenemor og får stønader. Hvis ikke hadde jeg kun hatt barnetrygden å leve for i mnd....
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Om en er ferdig med studiet får man naturlig nok _ingenting_ fra lånekassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå