Gå til innhold

Planlegger flere barn...hva får jeg i støtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei...jeg har lyst på et barn til, den sommeren jeg er ferdig på skolen(lærerskolen)da har jeg jo ikke noen jobb....hvordan er det med penger i permisjonstiden da? noen som har vært i ein lignende situasjon? er det smartere å få et barn året før jeg er ferdig på skolen?hmmmm....er lei av å telle penger.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har jobbet før permisjonen starter får du engangsstønad på noen og tredve tusen. Hva du får hvis du får barn i studietiden vet jeg ikke..

Økonomisk lønner det seg å jobbe et år før barnet kommer. Men det er kanskje kjedelig å vente så lenge:)

Skrevet

Få barnet innen 6 mnd etter endt studie og du får ekstra penger fra lånekassen *tror jeg* sjekk lanekassen.no

Skrevet

vent til du har jobbet litt så du får permisjonspenger!! hvis ikke får du kun 33000 og det er det. som student får du noen tusenlapper i mnd...som sagt over: sjekk lanekassen.no

jeg rakk ikke å jobbe etter endt utdannelse og fikk 33000..."heldigvis" er jeg alenemor og får stønader. Hvis ikke hadde jeg kun hatt barnetrygden å leve for i mnd....

Skrevet

Om en er ferdig med studiet får man naturlig nok _ingenting_ fra lånekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...