Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter å 1 år og 8 mnd. Hun er søt som sukkertøy (synes mamma) og jeg liker å pynte henne litt når vi skal på besøk o.l. Til daglig er hun i barnehagen og da blir det lite pynting.

Men hun har nå bestemt sg for at hun IKKE liker skjørt eller kjoler i det hele tatt. Å pynte henne er blitt helt umulig, protesterer og spreller villt ved alle forsøk på dette. Hun kan også finne på å nekte å ta på seg buksa vi har funnet fram til henne og må selv velge ut hva hun skal ha på seg.

Ikke noe stort problem dette her men det kan jo utvikle seg til å bli en liten evig kamp om disse klærne. Kanskje jeg har en liten guttejente i hus som bare vil bruke bukser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke liker skjørt og kjoler skjønner jeg ikke helt hvorfor hun skal måtte ha dem på, kanskje hun selv synes det er mer behagelig med bukser på? Det er jo et mer praktisk plagg å leke i og det kan være derfor hun trives bedre i det. Det går jo an å finne søte, jentete bukser også hvis du er veldig opptatt av å pynte henne. Uansett tror jeg at det går litt i faser og at en ny pynte-seg-med-kjole-periode helt sikkert kommer!

Jenta vår (snart 2 år) liker også å få velge selv, men er foreløpig tilfreds med å få velge blant 2 alternativer. Det ser ut til å være nok til at hun skal tro at det er hun som har bestemt hva hun skal ha på seg.

Skrevet

Nei jeg mente ikke at jeg på død og liv må pynte henne (dvs at hun må gå i kjole) men er bare så overrasket over hvor tidlig hun har begynt å interessere seg for slikt. Hun er min førstefødte så har ikke store erfaringen å bygge på akkurat... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...