Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tulle på 5 uker som er flaskeernært. Hun spiser veldig ofte, ca 2-3 timer mellom hvert måltid hele døgnet. Da spiser hun som regel mellom 80 og 110 ml. Gikk over til dr. browns flaske i går, ettersom hun er veldig glupsk, og svelger mye luft. Ang. glupsk, når hun krever mat 2 timer etter siste måltid, virker hun så sulten at hun er forbrilsk, glemmer å puste, begynner å hoste, og jeg må nesten riste henne for at hun skal puste. Synes dette er slitsomt, og ikke minst ønsker jeg at både jeg og henne skal få det litt roligere, med lengre intervaller. Men mest av alt vil jeg jo at hun skal være fornøyd, derfor får hun alltid mat når hun krever det.. Kanskje litt bortskjemt...

Kan noen være så snill å gi råd.... Vurderer å prøve å bytte mme, men hun har jo ikke kolikk... Hmmm vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at hun er sulten hver gang, at det ikke bare er at hun er veldig "suge-lysten"?

Junior og jeg hadde det på samme måte, han fikk mat hver gang han begynte å skrike og stappet fingrene/hendene i munnen.Men etterhvert begynte han å gulpe masse, og da sa de på hs at når de er så små kjenner de ikke alltid at de er mette...nettop fordi de er glupske...så de kan spise til de renner over.

Ofte er de bare suge-lystene, prøv med smokk - hvis du ikke er motstander av det da :-) Det hjalp hos oss :-)

Skrevet

Jo, det er noe i det du skriver. Hun virker veldig suge-lysten.. putter fingrene i munnen. Men hun har smokk... og ofte er det helt tydelig at den ikke er det hun vil ha. Da blir hun så sint, at jeg må bare hente flaska...

Skrevet

Jeg har en jente på bare 2 uker, men hun og virker veldig glupsk. Jeg bruker smokk og det hjelper en del. Men det er jammen ikke lett å vite hva de vil når de gråter og det virker som de vil ha mat. Min og hiver seg på flaska (eller puppen, gjør litt av hvert fordi ikke nok melk) og da tar hun helt av. Virker jo helt sykt sulten. Men helsesøster sa idag at det er ikke sikkert hun er det. Det kan være en rap eller knip eller noe. Ikke lett det der hvertfall............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...