Trønderjente82 Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Er ikke dette litt lite? Føler jeg spiser bra og har ikke vært noe dårlig, trodde kanskje jeg skulle ha lagt på meg litt mer. Noen som vet hvor mye det er vanlig å gå opp de første 4mnd?
prøvekluten+3små Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 tjihi,vil påstå du bare skal være glad til jeg da;o) står i den svangerskapsboka jeg fikk i posten at den kraftigste veksten hos ungen skjer fra uke 18-24..så tror du kan ta d ganske me ro:o) la heller ikke på meg mye sist gang..denne gang har alt vært annerledes med,så gjenstår og se..gikk opp 9 kg totalt sist jeg..det vanlige er jo tolv..
Krokka og prinsessa Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er i uke 21, og har ikke lagt på meg noe. (Tverdt i mot gått ned 2 kg....) Spiser også bra og har ikke vært dårlig, men jeg tror rett og slett at det skyldes økt forbrenning.... Likevel har jeg fått bra med gravidmage altså... Hvordan er det med dere andre? Har vi som ikke har lagt på oss noe særlig ennå grunn til bekymring??
Fabelaktiv Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 hadde vel lagt på meg 1.5 kilo i uke 18.. men nå er jeg plutselig oppe i 5 kilo så det kommer nok skal du se.. er i uke 24 nå
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 herregud...er det så forbaska viktig hvor mange kilo og gram man har lagt på seg??? Hvor mye som er VANLIG er vel like individuelt som alt annet! Ikke stress dette!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Se annet innlegg.."til dere som Har lagt på dere osv". Fornuftig, les det, og slutt å klag.
Krokka og prinsessa Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Vi klager ikke, vi utveksler erfaringer. Det må vi få lov til uten at du trenger å irritere deg over det!
prøvekluten+3små Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 geez..må da vel være lov å sammenligne her inne vel? la være å gå innpå om du ikke liker det da?
Trønderjente82 Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2007 Jeg synes faktisk det er litt stressende å være 18 uker på vei å ikke ha lagt på meg mer enn 1/2 kilo. Hadde jeg hatt litt mer fra før av så hadde jeg kanskje ikke brydd meg så mye, men jeg er ganske tynn og det sies jo at hvis man har lite fra før så lønner det seg å legge på seg helt fra starten av.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 Sutrejenter! Vente til etterpå...da kan dere snakke om kilo...gjett om dere blir lei! men, kos dere med misnøyen deres!
prøvekluten+3små Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 heller stress ned du:o)kg'sn kommer;o) ..og spiser du som du skal og ellers er frisk og rask,så er d ingenting å stresse med:o)babyen får det den skal ha av næring likevel..høres slemt ut,men det er om så var deg det går utover:o)
vekten:) Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Hei,du hissige anonym.Kan ikke du bare hoppe over til krangle siden??!!!!!Føler du deg truffet eller no? Med så sterke meninger å tøffe holdninger trenger du ikke bruke anonym knappen vel. Skjønner godt jeg at mange spør om vekt å sånn.Det er jo ikke at vi vil være alt for tynne,men gjerne sammenligne oss litt med flere i samme situasjon.Jeg er i uke 19 å merker nå at ting vokser veldig fort;)
Krokka og prinsessa Skrevet 8. mai 2007 #14 Skrevet 8. mai 2007 Enig med Johanne 79 ang. anonym! Tør i hvertfall å stå for meningene dine, og signer med nick!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 8. mai 2007 #15 Skrevet 8. mai 2007 Hei du:) Jeg tror ikke du skal stresse for mye med det... Det kan hende at det er slik kroppen din reagerer på graviditeten. Jeg er i uke 20 og har lagt på meg 2 kg. Syns ikke det er så mye, og jeg spiser masse . (men kg kommer nok:) Tror kroppen tar den skal ha og ordner opp selv:) Ungen vokser jo veldig mye fra uke 18-24 tror eg det var(?) så da er det nok naturlig å legge på seg litt =) Snakk med JM om du er usikker...
Trønderjente82 Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 8. mai 2007 Tusen takk for særiøse og kloke innlegg. Senker skuldrene litt når jeg vet at det er flere i samme situasjon:)
Susi og prinsessa Skrevet 8. mai 2007 #17 Skrevet 8. mai 2007 Jeg la heller ikke på meg så mye før rundt uke 20, men da tok det virkelig av, magen bare poppet ut, hopper i morgen over på 3.trimester og har lagt på meg 9 kg:)
MissBenz Skrevet 8. mai 2007 #18 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er i uke 15 og har gått NED 7 kg...pga dårlig matlyst
Caelyn Skrevet 8. mai 2007 #19 Skrevet 8. mai 2007 Er enig med resten her at det går nok akkurat som det skal. Jeg har en litt motsatt historie, er i grunn ganske slank i utgangspunktet, skulle MYYYE til før jeg la på meg noe som helst. Da jeg ble gravid (sluttet å røyke bl.a.) så forbedret jeg kostholdet (kuttet Cola og spiser sunnere) og har lagt på meg ca 6 kg, er nå 23+ 2. Folk sier jeg ser bedre ut da Og har en fin og rund kul på magen. PS: Så dette innlegget ikke som syt og klag overhodet (til anonym)
Mamzen Skrevet 8. mai 2007 #20 Skrevet 8. mai 2007 Helt vanlig. Jeg er i uke 17 og har gått ned 3 kg og er ikke kvalm eller noe. Det har jeg gjort alle gangene, men så har kiloene kommet raskt fra ca uke 24 og utover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå