Gå til innhold

Hva hadde du med i bagen som du ikke fikk bruk for?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er mye snakk om denne bagen som skal pakkes. Min erfaring fra sist gang var at jeg ikke fikk bruk for halvparten av det jeg hadde med. Det hadde sikkert med at jeg fikk en skikkelig skrikerunge og var så sliten at jeg brukte hvert sekund med ro til å slappe av.

 

Tror faktisk det eneste jeg fikk bruk for, var sjampo og balsam, litt sminke og fuktighetskrem, en god kosedress og tøfler. Hadde jo med penger, så jeg var nede i kiosken hvis jeg fikk lyst på en sjokolade. Ellers kom mannen min med ting jeg hadde lyst på, og i tillegg kom det jo besøk med bamser og klær til den lille.

Hadde absolutt IKKE lyst på mat under/etter fødsel. Da ville jeg bare slappe av. Nå må det kanskje sies at jeg mistet en del blod og var ganske slapp.

 

Denne gangen tror jeg faktisk jeg skal ta med meg Arcon-Tisane-tablettene mine. De består for det meste av bukkehornsfrø (pressede) og skal hjelpe med melkeproduksjonen i tillegg til at de skal forhindre hårtap etter at babyen har tatt mye av næringen som ellers ville gått til håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt på denne...ser for meg at jeg kommer inn på sykehuset med 2 svære bagger (en til meg og en til babyen), også ler alle av meg fordi det ser ut som om jeg skal flytte inn på føden for godt;) He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så kanskje én eneste baby som brukte egne klær der inne. Stelleting fikk vi også. Og babyen krever jo ikke så mye mer enn stell, vask og melk. Siden den også er sliten etter fødselen, sover den jo ganske mye, og hvis man da bare skal være der de standard 2 dagene som er for flergangsfødende, er det ikke så mye man trenger utover dette.

 

Noen sier de skal ha med seg musikk og lesestoff. Det var helt uaktuelt for meg å bruke. Under fødselen ville jeg bare ha det stille og rolig og konsentrere meg om mitt. Etterpå ville jeg bare sove når jeg kunne. Jeg brukte en del tid på å pumpe meg for å få i gang melkeproduksjonen, så der forsvant det også litt tid.

 

Mykt toalettpapir hadde jeg heller ikke bruk for.

Fotoapparatet tror jeg at jeg skal ta med meg. Og mobiltelefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Min erfaring fra forrige gang jeg pakket baggen er følgende:

 

Jeg pakket med lefser, sjokolade, matpakke og powerdrikk. Jeg fikk absolutt ikke tid til å spise eller drikke under fødselen, og i og med at jeg katet mye opp var det ikke så fristende heller.... Men da jeg og jenta ble lagt inn på barselavd midt på natten noen timer etter fødselen kom sulten og da var det gull å ha noe å tygge på og å drikke:)

 

Jeg hadde spilt inn en cd med favoritt roligmusikk som jeg hadde tenkt å koble av med mellom riene...Fikk ihvertfall ikke tid til det (men hadde vært kjekt hvis fødslen hadde blitt lang...)

 

Jeg måtte bytte truser litt oftere enn planlagt pga blødde igjennom bindene de første dagene, så husk å ta med nok undertøy jenter!

 

Jeg hadde ikke store nok amme-BH'r med, spesielt til den beryktede 2. dagen, når puppene er store som ballonger...:)

 

Hadde ikke nok bodyer i str 50 med, så det måtte mannen hente. Husk at det ofte kan bli mye søling av melk, gulp og bæsj når man er helt grønn:)

 

Joggebukse var det eneste som fristet å ha på, legg igjen jeansen hjemme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke brukt for hårføneren, morgenkåpen eller de klærne jeg hadde tatt med til meg selv. Tok med vanlige klær, og endte opp med å gå i gravidklærne jeg hadde på meg da jeg kom inn.

 

Slippersene og ull sokkene var gull verdt. Og telefon og kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget på vanlig barselavd ved tidligere fødsler og skal det denne gangen også, da er det virkelig ikke mye du trenger.. En stor og god toalettmappe med det du trenger for å ta din daglige dusj, joggebukse, sokker, slippers, ammebh og innlegg holder egentlig lenge.. Jeg subbet rundt i joggebukse og sykehusskjorte de dagene jeg var der, du legger deg jo ned i senga og sover litt flere ganger om dagen. Men jeg har pakket ned et par t-skjorter da, så jeg kan "pynte" meg litt når jeg vet det kommer besøk.

Ungen får det den trenger av bleier, tepper og tøy på sykehuset, så det eneste som virkelig er et must er kamera og mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde med rettetang, og det hadde jeg ikke bruk for. Dvs. gadd ikke og brydde meg ikke!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg fødte fikk jeg ikke tid til å pakke bagen selv. Så det gjorde min kjære, noe som førte til at jeg hadde en hel skuff med undertøy med meg.(mestparten gikk ikke ann å bruke pga digre pupper, og blødninger). Stort sett hele klesskapet. Og mye annet rart. Heheh, stakkar mannen min. Han er ikke noe flink å pakke klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

-morgenkåpe

-do papir

 

hadde jeg IKKE bruk for..... .o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...