Anele&Solstråla Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Flere som har opplevd å ikke få fødeplass der de har søkt? Oxo sendte de søknaden videre til Asker/Bærum- er jo langt...så jeg søker da på A hus...riksen er vel stappfullt alt....
line_n & sara Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Når søkte du om plass? Selv søkte jeg i 12 uke, (er 14 nå) har ikke hørt noe ennå, men forbereder meg på ahus! Jeg vil ikke anbefale deg bærum sykehus!!! har hørt så mye negativt om dem, pluss en kjip erfaring selv!
Propellmamma til 2 Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Jeg fikk også avslag på Ullevål Har nå fått plass på A-hus. Går vel bra det også
Noddy78, en av hver! Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Jeg søkte Riksen i uke 9, det var for sent, fikk plass på A-hus og var der på ultralyd i uke 19 i forrige uke. Naboen har fått begge sine der og var veldig fornøyd, så jeg krysser fingrene for at alt går fint! :-)
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Jeg søkte Riksen og fikk avslag, enda jeg søkte i uke 9, så da fikk jeg Ullevål.... Men du vet at man kan søke på det nye som ligger i sentrum også, som er en del av riksen, husker ikke hva det heter.... I tillegg kan man ringe og dobbeltsjekke med det sykehuset man har lyst på med jevne mellomrom, noen kan ha flyttet, mistet osv. En venninne av meg kom seg inn på Riksen på denne måten, ikke gi opp :-)
oktoberbarn Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Jeg vil ikke anbefale deg å føde på Bærum sykehus. Fødte der sist, og har veldig kjip opplevelse og kjenner flere som hadde det kjipt. Denne gangen skal jeg på Riks, og er veldig fornøyd med det. Har ikke hørt noe dårlig om a-hus så da satser vi på at det er fint å føde der.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Kjipt at man ikke får velge helt selv ja, kan virke som om fødekapasiteten her i Oslo er litt liten. På den andre siden er det vel bedre å ikke få fødeplass enn å bli avvist når fødselen er i gang (slik jeg forstår mange er blitt på Ullevål) Men må flire litt av hva som regnes som "langt" her i Oslo, håper ingen tar det ille opp, for det er ikke slemt ment :-) Man trenger ikke dra så mye lenger nord her på Østlandet før man finner steder med 1,5-3 timer med bil til nærmeste sykehus. Da syns jeg det begynner å bli langt (hender jo det blir noen fødsler i busslommer eller på rasteplasser da).
LilleMamsen Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Synd du ikke fikk plass der du ville, men håper det ordner seg greit Ville bare si at jeg har flere venninner som har født på Bærum og vært veldig fornøyde der. De har søkt seg tilbake dit ved neste svangerskap alle sammen. Gode og dårlige opplevelser kan man ha på alle sykehusene: alle kan være uheldige eller ha dårlig kjemi med de man møter, eller være kjempeheldige. Tror vi vanskelig kan si at alle ved ett sykehus er superhyggelige eller at de ikke er hyggelige i det hele tatt. Tror alle er innstilt på at det skal gå bra med oss, og at fødselen skal blr en så god opplevese som mulig.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Jeg skal føde på Bærum, og vil gjerne høre mer om de "kjipe" opplevelsene enkelte her hat hatt der. Jeg har nemlig hørt det stikk motsatte av flere jenter jeg kjenner, og av leger. Har ikke født der selv før, men har en annen veldig positiv erfaring med Bærum.
smy & prompegrisen Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Hehe, ja jeg skjønner hva du mener anonym. Når man er vokst opp utenfor det sentrale Østlandet syns man ikke at 20 min kjøring er langt, så det blir litt komisk når folk som bor midt i Oslo klager over at det er så langt til A-hus... ;-) Var "heldig" selv og fikk plass på Ullevål, ville helst dit fordi de er de eneste som har barselhotell. Men ut fra alt jeg har hørt fra folk jeg kjenner og lest her og der er det nok liten forskjell mellom sykehusene når alt kommer til alt. Alle sykehusene her har mange fødsler og bør derfor kunne det meste. Har man en kjip fødsel så tror jeg den er kjip uansett hvilket sykehus man er på! Man kan være uheldig med jordmor eller leger uansett hvor man er også.
pussycatdoll Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har meget god erfaring med Asker Bærum sykehus. Veldig hyggelige folk. Flinke leger og jordmødre. Vi hadde planlagt keisesnitt der og var veldig fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 Kjipt å ikke få plass der man vil. Selv har jeg også søkt Ullevål, selv om jeg er litt redd for dette med å bli avvist mens jeg har rier fordi de likevel har fullt. Så sett på den måten vil jeg heller ha avslaget nå, så jeg kan forberede på det, enn å bli sent videre i siste liten.
O.Brumm. Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Hjelp.. har ikke søkt noen plass jeg. Må man det? Det har da ingen fortalt meg at jeg må... Trodde man fikk plass auto på det s. huset man "sokner" til.. Hvor hendvender jeg meg for en slik søknad?
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. mai 2007 #14 Skrevet 8. mai 2007 Hei! Jeg har jobbet på Bærum (på gyn og på fødeavdelingen) og har inntrykk av at miljøet er godt og de fleste er fornøyde. Mine søsken er født der, og fettere og kusiners barn, så jeg har spurt dem litt og de var veldig fornøyde. En venninne har nettopp fått barn nå, hun hadde ønsket seg Ullevål, men fikk plass på Bærum. Derimot kom barnet 6 uker før tida, så de måtte flytte henne til Ullevål likevel. Hun sier at hun egentlig helst ville blitt på Bærum, for på Ullevål er det så stort, masete og hektisk i forhold. Som noen skrev over her så er det gode og dårlige opplevelser på alle sykehusene. Folk er forskjellige, fødsler er forskjellige og nyfødte er forskjellige. Personlig har jeg hørt flere si at de var misfornøyde på Ahus, men jeg tror ikke det er dårlige sykehus for det. Ønsker deg en fin fødselsopplevelse på Bærum sykehus!
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 8. mai 2007 #15 Skrevet 8. mai 2007 Bare ring det sykehuset du ønsker, få adressen og send en skriftlig søknad om at du ønsker fødeplass der. Husk å sende med kopi av svangerskapsjournalen.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #16 Skrevet 8. mai 2007 Søkte på Ullevål i uke 13, fikk fødeplass på A-hus. Men som flere sier her så er det vel bedre å bli avvist med en gang enn når man skal føde.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #17 Skrevet 8. mai 2007 jeg hadde plass på ullevål men ble avvist da fødselen var godt i gang, og kom til ahus m 8 cm. Er kjempefornøyd med både føde og barsel (s12), de er kjempesøte der, og jeg hadde et flott opphold som jeg tenker tilbake på m glede:-) I ettertid er jeg sjeleglad det ikke ble ullevål, følte meg trygg og ivaretatt på ahus, isteden for alene på et hotelrom:-) til de som ler av oss i oslo=) det kan være ganske langt fra ytterste oslo mot bærum der jeg bor, og helt over til lørenskog (eller motsatt). Må du reise i veste rushtiden kan det vel fort gå både en time og halvannen:-( køene står i stampe i åtte-nitiden på morgenen, i tillegg til at du nesten ikke vet før du setter deg i bilen hvor du skal hen og føde (jf avvisning på ullevål). Dessuten tar de ikke inn folk tidlig i oslo, du blir oppfordret nesten til å være hjemme så lenge som mulig, og da kan det bli langt nok til sykehuset. Da jeg ringte var det bare ahus som hadde plass, ullevål, riksen og bærum var fulle.
Lommi Skrevet 8. mai 2007 #18 Skrevet 8. mai 2007 Hei, Jeg søkte ført på riksen, fikk avslag der. De sendte søknaden videre til Ullevål, avslag der også. Har når fått plass på A-hus.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #19 Skrevet 8. mai 2007 Må le litt av at noen kaller 20 min med bil langt....her er det 5-6 timers kjøring til nærmeste sykehus =)
♥lurelure♥ Skrevet 9. mai 2007 #20 Skrevet 9. mai 2007 Vil bare si at min venninne har akkurat hatt en flott fødeopplevelse på ahus og var kjempefornøyd med de ansatte og hjelpen hun fikk. Hun ville føde sin neste der også Tror det er både pos og neg historier på alle sykehusene, vi får vel vare vente og få egne erfaringer vi også Lykke til alle sammen!!
Anele&Solstråla Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #21 Skrevet 9. mai 2007 Skal iallefall på ordinær UL på Bærum...hun på Ahus anbefalte meg å holde på fødeplassen der, og da evt. ta UL på Bærum for så å føde på Ahus. Har fått time 29.mai til UL....gleeeeeeeeedeeeer meg:):)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå