Gå til innhold

Flere som tar private kontroller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var veldig misfornøyd med lege i forrige svangerskap, men skjønte det ikke før etterpå fordi jeg var førstegangs. Jeg gikk lenge med bekkenløsning uten å få behandling, og hadde svangerskapsforgiftning på slutten uten at jeg visste det. Når jeg kom på føden fikk jeg beskjed om at jeg burde vært på sykehuset for lenge siden!

Nå har vi flyttet og jeg har ny lege. I går krysset han av fundusmål uten å måle magen(???) Sekretæren hans er et rotehue (er en lege som har kontor i kjelleren sin hjemme). Han har rykte på seg for å gi ut sykemeldinger i hytt og pine....

Er litt nevøs denne gangen pga komplikasjoner under forrige fødsel, så nå vurderer jeg å prøve en privat lege. Hvor mye koster det per kontroll?

Kan man evt velge å bare gå til jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke skifte fastlege da? Ville heller gjort det:)

Skrevet

Det finnes ingen ledige. Da jeg flyttet hit måtte jeg bare ta den ene som var ledig.

Skrevet

Hei!

Er det en gynekolog/fødselslege i nærheten av der du bor? Jeg fikk legen min til å henvise meg til gynekolog rett og slett fordi jeg ønsket å gå til en som er spesialsit på dette og fordi jeg har vært så usikker i dette svangerskapet. Det koster kun 50kr i egenandel og nå går jeg til faste kontroller hos han istedenfor til fastlegen. Jeg føler meg godt ivaretatt og opplever at han kan tingene sine (skulle bare mangle da;-))) på en helt annen måte enn fastlegen.

Tror forresten det er mange som nesten bare går til jordmor på kontroller dersom ting går relativt problemfritt, og de er jo virkelig eksperter på området :-)))

Lykke til i alle fall!!

Skrevet

Det skal jeg sjekke. Har uansett nå fått en time til jordmor i slutten av mnd, så da kan jeg jo høre med henne. Hun holder jo til i samme by, så kanskje hun vet om denne legen er noe tess.

Thanx :-)

Skrevet

Hvorfor ikke bare gå til jordmor ? Hun henviser deg videre til leger på sykehuset hvis hun skulle være usikker på noe.Jeg er kjempefornøyd med ordningen.

Skrevet

Var usikker på om det var mulig, har vært så vanskelig å få time til jordmor her. Men jeg kan jo høre med henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...