Gå til innhold

Kan man ta med søsken på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på 3 UL så langt, skal på den ordinære om en uke. Hvis alt fremdeles ser bra ut, kunne jeg tenke meg å ta med 6 åringen på en 3D UL i uke 27. Er dette helt på jordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg synest det hører helt INNE på jordet ut. Spesielt siden du vet at alt ser bra ut etter tidligere ultralyder. Jeg skal ikke ta med mine ettersom jeg ikke har vært på noen ultralyd tidligere i svangerskapet. Dersom noe er galt tror jeg det er best å fordøye det litt før de små må informeres. Ellers ser jeg at de skriver konkret i mine innkallingspapir til ultralyd at det ikke anbefales å ta med søsken. Men for deg blir det jo litt annerledes. Ring å spør, det ville jeg gjort.

Skrevet

Hei!

Hadde selv med datteren min på ultralyd i uke 18 forrige svangerskap. Det gikk kjempe fint. Så stas for henne da å få se lillesøster!!!!

Skrevet

Synes ikke det er helt på jordet.

Hadde med min sønn på ul 3d/4d.

Han syntes det var veldig moro å se babyen, og han er snart 3år.

Lykke til!

Skrevet

Jeg må komme med en liten advarsel mot å ha med barn....

Jeg skulle på Ul i uke 38 for å måle tilvekst og barnet var da død i magen.

Det kan skje.....

Skrevet

På de fleste sykehus er det ikke lov til å ha med søsken på UL. Dette fordi det faktisk er en liten mulighet for at alt ikke er som det skal og da kan foreldrene reagere på en måte som barna kanskje ikke har gått av å se.

Skrevet

kommer jo veldig an på alderen til ungen da..jeg hadde med meg nr en på ul hos legen,og han syntes det var stor stas å få se babyen i magen...på den ordinære hadde vi med oss nyskjerrige mamma..og på 3d lurer jeg på om ikke sønnen skal få bli med igjen..han er så levende opptatt av dette at..

Skrevet

I vårt brev fra sykehuset angående ul stod det følgende:

En vaksen person er velkomen til å være med-ikke barn. Vi håper du forstår at for å kunne utføre ei god undersøking er vi avhengig av ro og konsentrasjon. Det er vanskelig når små barn er tilstede.

Skrevet

..det sto det i mitt brev og,men dette gjeld spesielt om du kommer alene tror jeg..en fem-seksåring i følge med den andre foreldern er intet problem.ringte ned for å høre om akkurat det på stolavs jeg,og hu som skulle utføre min sa d var helt greit bare jeg var komfortabel med det..

men tror kanskje det med den linja i brevet tenkes spesielt på små barn..og er kanskje og noe de skriver på for å reservere seg litt..lettere å skrive på dette,og at kun de som har ringt og fått lov,er med,enn at de ender opp med at ALLE har unger med seg..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Det brevet sykehusene sender ut er jo uansett ang. ordinær UL,- ikke 3D som forestaes som regel etter den på sykehuset.

Skrevet

..hadde med på ordinær og jeg sist..ikkeno prob

Skrevet

Må jo bare si til de som mener at ja det har gått bra å ha barn med på ultralyd.

Kjempeflott at det gikk bra, men det kan også hende at man får dårlige nyheter. Klarer man da å takle alt framfor sine barn?

Jeg dro alene på ultralyd den gangen jeg fikk beskjed om at barnet var dødt. Jeg såg på det som rutine. Det var tøfft å vente på mannen min, alene med sorgen. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært å ha et barn med.

Vil bare at det skal finnes en viss skepsis til å ha barn med....det finnes ingen garantier er det jeg vil si....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...