Laban og Labolina Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Ville du tatt med dypvogna på ferie med fly? Eller blir de helt ødelagte? Vogna koster jo fler tusen.Ville du heller hatt med en reisetrille? Kan du anbefale en god trille? Trenger en med kalesje og full liggestilling og helst store hjul. Det er brostein og mange bakker dit vi skal. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Reiser med Sterling og betaler ekstra om vi skal ha med vogn, kan ha den helt til gaten. Håper de bahandler den ok, vet ikke om de erstatter den om den blir ødelagt. Fant ikke noe info om det på nettet. Noen som vet? Trenger noe tips. Reier om en uke.
Zandra, fikk Jonas 7. feb Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Personlig ville ikke jeg tatt med dypvogna på fly - både pga at den er stor og tung samtidig som at den er dyr. Kan fort bli noe ødelagt på den og det er ikke moro. Forsikring skal jo dekke dette, men likevel. Siden dere må ha en vogn med god trillekomfort så hadde jeg investert i en rimelig joggevogn a la Troller sin el Instep som de har på tilbud på BabyShop nå. Vet ikke om de har full liggestilling, men god hvilestilling har de ihvertfall. Jeg kjøpte selv en brukt Quinnyjogger av ei venninne og vi bruker nå kun denne vogna og jr sover ihvertfall godt i den selv om det ikke er full hvilestilling og fotbrett på den (solgte duovogna da den stod bare og støvet ned..) Det var ihvertfall det jeg ville ha gjort - god tur!
Laban og Labolina Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2007 Glemte å si at vi har Tetounia Mistral vogn. Den er ganske lett ca. 11kg, og når vi nå har tatt ut bagen, og kun bruker fotposen, ser den ikke stort større ut en noen store sportstriller. Men vil jo ikke at den skal bli ødelagt for det da... Noen som har erfaringer med denne vogna? HI
allergibarn Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 vi bruker bare en reisetrille, men med kalæsje og som kan legges nesten helt ned i ryggen. Helt supert, tar også liten plass inne i leiligheten...! og fungerer helt utmerket til de småturene vi triller på ferie. Men nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er? Vi drar nå når minsten er 14 mnd. Men vi var også på tur da han var 5 mnd, da hadde vi med en større vogn som kan legges helt ned, en vi arvet til storesøster - men ikke "hovedvogna" hans som vi var mest redd for. Stor vogn må du levere ved innsjekk stort sett, men tille kan du ta med til gaten. Stor vogn må pakkes i pose, go dekkene må tas av for at forsinkingen skal gjelde... og pakkes inni vogna liksom. Du får jo dekket om de ødelegger den, men det er kjipt å stå i syden med ødelagt vogn....!
Laban og Labolina Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2007 Gutten min er 8,5mnd. Hva slags merke har(hadde) dere på triller? Hvilke flyselskap har dere reist med? tror det er ulik praksis hos de forskjellige selskapene på om og hva de dekker ved skade. Men har også hørt at de er pliktige til å dekke skadene. Vi tar med hovedvogna. Litt sent å hastekjøpe trille nå. Håper det går bra.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå