SOMMER :) Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Det er jo mange som sliter med svangerskapskvalme. Da jeg ventet nr 1 kastet jeg opp masse de 6-7 første mnd. Og nesten hver gang jeg gikk utenfor døra kastet jeg opp. Holdt meg mest hjemme i denne tida. Denne gangen har jeg ikke vært så mye plaget, men kaster av og til opp ute nå også. I dag kom det mens jeg stod å låste opp døra hjemme etter å ha levert vesla i bhg. Syns aldri jeg ser andre kaste opp når jeg er ute. Det er nesten litt rart siden så mange er plager med kvalme/oppkast i graviditeten. Så derfor lurer jeg altså på- er jeg den eneste som kaster opp nåe jeg er ute?
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Det høres slik ut, ja. Hos meg var det akkurat motsatt nemlig. Jeg var så plaget av svangerskapskvalme at jeg var sykemeldt. Men likevel måtte jeg jo levere og hente i barnehage, handle mat og tok noen forsiktige besøksturer innimellom. Men uansett når jeg dro ut og hvor lang tid turen tok, måtte jeg kaste opp i det øyeblikket jeg kom hjem. Jeg var ikke bra, når jeg var ute altså. Det ville ikke ha hjulpet å holde seg borte hjemmefra liksom. Men av en eller annen merkelig grunn rakk jeg hver gang akkurat å komme meg på badet!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Har kastet opp på toget..(ikke særlig morsomt) og ute foran den lokale Mega`n (flere ganger faktisk) og utenfor der jeg bor... Så nei du er ikke den eneste... Huff, dette vil nok ikke gi seg før lillesnuppa er ute...
boble <3 Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Jeg hat ikke kastet opp på gata, men under landing på fly to ganger!!! URK skikkelig flaut...Flyr ikke noe mer før termin nå for å si det sånn:0)
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Huff...ja. Måtte kaste opp mens vi kjørte bil, og det ble stans på en bussholdeplass... Sto folk der å venta på bussen mens jeg kasta opp på jordet noen meter lenger bort... FLAUT FLAUT
2 gutter og 1 jente Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 jeg kastet opp da jeg sto opp, paa vei til jobb, flere ganger paa jobb, paa vei fra jobb, naar jeg kom hjem og ellers hele dagen til jeg la meg...da var jeg opp om natta aa kasta opp ogsaa. det varte heldigvis ikke mere enn ca 1,5 maaned. ble ikke kvalm foer 2 maaneder ut i svangerskapet og det varte til ca 3,5 maaneder ut i svangerskapet. da slutta det helt braatt!
nimaline241757 Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har kastet opp på gata mange ganger! Det verste var likevel da jeg kastet opp under bryllupet til en slektning av mannen min... Gus så flaut... men det kom så plutselig... urk, gremmes når jeg tenker over det! Men, selv har jeg aldri sett noen kaste opp på gata, nei..
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Neida, eg har kasta opp utan for Oslo City, og på biblioteket på Historisk Filosofisk Fakultet på Blindern (hurra!) Eg hadde heldigvis med meg pose og masse kleenex, så det gjekk fint, men ein føler seg jo heilt forferdelig når ein ligg på fortauet og vrenger seg... *grøss* Veldig glad for at den perioden varte ganske kort for min del, og no er det jo moro å fortelje andre om det, men der og då var det døden...
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Senest i dag, gitt. Har alltid med pose, og klarte å gjemme meg sånn passe bort under ei bro, bak noen søppelkasser. Men folk så meg jo - skikkelig kjipt. Verst var det en søndag formiddag før jeg fikk mage, da spydde jeg et sted der det ikke var mulig å gjemme seg vekk, og en gjeng gamle damer var ute og gikk tur rett forbi meg. Mumla noe om at bakfulle folk burde holde seg hjemme. Da gråt jeg etterpå...
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Jeg kasta opp på gata en gang tidlig i graviditeten, men det var sent på kvelden i en liten bakgate, så ingen så meg:)
Elllis Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 jeg har tenkt over det også. Selv har jeg spydd flere ganger på gata, men under verstingperioden holdt jeg meg for det meste inne - spydde ved den minste bevegelse, så det ble ikke så mange turer ut nei...
semilie:)Fødeklar Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 kaster opp i forbindelse med flyreiser... ugh..
Mirakelungen Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Da jeg gikk gravid med min første unge, var jeg kvalm i ni mnd.He he en gang kastet jeg opp bak en bussholdeplass, og jeg har spydd bak trær om jeg var ute og gikk tur, det var fælt trodde aldri at jeg skulle overleve svangertskapet. Jeg tror neppe at du er den eneste som kaster opp ute men folk prøver jo å være diskre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå