Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 i det det ble mai måned fant plutselig vår lille engel på snart 8 mnd ut at han ALDRI skal sove.. vi ser at han bare er SÅ trøtt, så da legger vi han (dette gjelder både kveld og dagslurer). Men så snart vi snur og går ut av rommet setter han i de mest hjerteskjærende hyl, dødelig fornærmet og sveket av at vi kunne finne på å gå ut! og sånn går det... bruker plutselig 1 time på legging, i motsetning til 5 minutt som før. Også morgenene er vanskelige. Nå har han begynt å våkne 1-2 timer før han bruker. Dersom vi går inn for å gi han smokk så begynner grininga.. hjeeelp! Hva er dette? plis si det går over!! Noen som har/har hatt det likt??
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Min har vært sånn noen dager og i natt var han oppe i tre timer. (han har sovet hele natta leenge) Det var nesten så jeg skrev oppsigelsen min når han våkna før klokka 6 i dag morges, men siden jeg ikke stoler på noen andre med gutten min får jeg holde ut litt til.. Jeg er ikke sikker men antar at det kan ha noe å gjøre med separasjonsangsten som mange får i den alderen. Vanskelig å passe på at vi er der mens de sover:)
Iben guttemamma <3 Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Hei Jeg vil anbefale deg å lese Anna Wahlgrens bok... Barneboka. Der står det om 8-9 mnd angsten... Min gutt var også slik... Det er helt natulig. Det som står er at barnet oppdager at det er det "jeg" og ser derfor andeledes på omgivelsene. Dette kan også kalles seperasjonsangst. Barnet blir redd og usikker, og krever litt ekstra. Og særlig dette med nattesøvnen kan blir HEEEELT forandret. Men det går heldigvis over da... Min gutt har våknet nå sikekr 10 ganger på natta nå i et par uker, men heldigvis begynner det å bedre seg. Hvor gammel er gutten din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå