Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Er litt redd for om jeg ikke gjør alt som jeg skal.
Stratos med 3 barn Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Jeg kan ikke så mye om det, men alt man gjør i løpet av en dag stimulerer jo små barn Jeg var feks ute å handlet, trillet i vogna mens han fikk sitte litt å se, klappet på dyrene våre, han lekte med lekene sine som vi har ganske mye av...., vi besøkte andre med barn, hørte på musikk, klippet neglene hans osv osv Er det noe spes du mener/tenker på?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Egentlig bare alt mulig jeg tenker på Om det er noe jeg har glemt, som er viktig at de lærer liksom. Bruker jo å synge for han og tulle med han på gulvet, og sånne ting. Pluss alt man gjør ellers som du forklarer stimulerer jo. tenker vel litt på om det er noe spesielt de skal lære når de er så gamle... Sikkert litt teit spm, bare redd for å ikke gjøre det "riktig".
så var vi 4 Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Så lenge dere har et godt samspill og du er oppmerksom på hva han vil og reagerer på hans initiativ gjør du nok alt 'riktig'.
hårsår Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Snakke mye, synge, leke sammen med dem, la de leke alene, ta de med blant andre barn, kose, kysse og klemme masse, få de til å le ihvertfall et par ganger til dagen, la de se på bilder og bøker mens du forteller en kort historie, en viss rutine er viktig som feks fast måltider og fast legging. Det er også viktig at de øver på det kroppslige, som å ligge på magen og øve nakken, sitte litte granne(siden din er 6 mnd, men bare 10-15 min av gangen, feks under måltidet) bevege armene og beina deres i lek. Dette høres litt mye ut kanskje, og men blir en naturlig del av hverdagen når en blir vant til det.
Stratos med 3 barn Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Sånn ja Ikke så mye "klokt" å lære de i den alderen tror jeg, men jeg begynte å klappe i hendene og vise han hvordan det skulle gjøres + spille på min og hans slurve. 7,5 mnd gjorde han dette selv + vinket (glemte det). Så det går ann! Det som er dumt er at han ikke forstår å gjøre det på kommando enda! Jeg vil ha en "kommandounge" som jeg kan be om å sjarmere sin omgivelser, men DET har han ikke forstått enda :DDDD Og det siste var selvsagt bare tull, til alle dere som nå måtte tro noe annet. Men han gjør det altså, bare ikke på oppfording.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Høres egentlig ut som vår hverdag det dere begge beskriver, så morsinstinktet har nok gjort sitt, selv om erfaringen er liten:) takk for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå