laffe*høygravid* Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har lest at dersom man har mange kynnere, som til tider kan være ganske kraftige, så er det et tegn på at man vil føde før tida? Er det sant? For da føder jeg før tida.... Er i uke 34 nå, og har hatt kynnere siden ca uke 20. Og de blir bare kraftigere og kraftigere - til tider meget ubehagelig! I tillegg sier legen at lillegutt er så stor, at man skulle tro jeg er 2-3 uker lenger på vei...
Maries mamma Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Dette har jeg også hørt,at man mest sannsynligvis får før termin,men ikke prematur...Jeg er sykmeldt p.g.a kraftige og mye kynnere og lillr trulte i magen er over gjennomsnittet...Hadde vært deilig å sluppet å gått over termin...Noen som vet om dette stemmer eller selv har erfaring?
forvirret... Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har hatt MYE kynnere siden tidlig i sv.skapet. Jg har 2 dager til termin og har enda ikke fått. Så det er nok individuellt. =)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Det stemmer nok ikke... Det er nok like vanlig å gå 2 uker over om man har kynnere eller ikke... I forrige svangerskap hadde jeg fryktelig mye kynnere, de hemmet meg virkelig i dagliglivet og startet i uke 18. Jeg fødte på termin.
*RutIetutt* Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Spurte både legen min og jm om dette da jeg har hatt masse kynnere fra ganske tidlig denne gangen - men de mente begge to at det ikke betydde at en kom til å føde før tiden - er bare livmoren som trener seg opp. Alle har kynnere, men ikke alle som merker no til de. Så lenge de ikke går over i rier, så er det ingen "fare" (alt etter som...).
katrine har fire gutter Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Dessverre. Har absolutt ingen betydning. Har hatt masse kynnere i begge mine forrige svangerskap. Forrige gang gikk jeg ti dager over og gutten var 4600 g. Men det er forskjell på kynnere og premature rier. Premature rier påvirker livmorhalsen og gir modning og åpning før tiden og da føder man jo for tidlig. Og det kan være vanskelig å kjenne forskjell på disse. Men ved kynnere blir magen hard øverst først og de er ikke veldig smertefulle. Litt murring opp til sterke menssmerter. Mens ved rier kjenner man det oftest først som smerter i rygg eller nedre del av mage og så blir magen hard. Rier er også mer reglemessige og gir seg ikke ved fysisk aktivitet.
laffe*høygravid* Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2007 Mine kynnere kommer ofte etter at jeg har spist, eller må på do. Da blir magen stein-hard nederst, fra navlen og ned. Og det er så fryktelig ubehagelig. jeg må liksom stoppe og bøye meg litt for at det skal slippe taket. Noen ganger kommer og går de med jevne mellomrom, andre ganger slipper de taket ganske fort... Skal til lege på torsdag, så får nevne dette for henne da... Har ikke vondt da.
MAMMA1 Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Må nok også skuffe deg, har kommet til uke 40 i morgen, og ingen fødsel enda.Har hatt kynnere i stort sett hele svangersk, og ordentlig kraftige den siste mnd.De har de siste 4 dagene kommet veldig ofte og vart en stund, men det ser ikke ut til at det fører til raskere fødsel.
VinterSol+2 Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 tja, de sier så mye rart disse legene og jordmødrene. MYE kynnere er jo så forskjellig... jeg har MYE kynnere, dvs mer enn ti i timen (mer eller mindre hele tida, faktisk) og har gått med dette siden uke 18 ca..(iallefall da jeg skjønte hva det var) Jeg skal inn på sjekk i dag, for å se om det har gjort noe med modning eller ikke. Men jeg satser på at det bare er fordi livmora mi er kjempesterk, og ikke fordi jeg begynner å bli moden, vil helst at ungen skal være litt mer klar før den kommer ut.. (begynte på 34.uke i dag)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå