Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan svare meg på dette med SF-mål.. På di siste to sv.kontrollene mine har SF-målet vært på 29, siste gang i uke 30.. Er dette normalt? Var jo 3 uker mellom disse 2 kontrollene der målet var det samme:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SF målingene kommer an på hvordan ungen ligger. Jeg har høye målinger, fordi babyen ligger så høyt. Men det trenger ikke å bety at babyen er så stor likevel.... Tror det er mest for å følge med på at sf-målet ikke blir altfor lavt av de måler sf.

Skrevet

okei.. vet du noen plasser man kan finne ut hva som er ca. normalt å ligge på?

Skrevet

Du skal ha en kurve på helsekortet ditt.

Skrevet

Jeg har de siste to månedene ligget på 34cm på symfysemål, men jordmor mener det ikke er noen grunn til bekymring. Jeg er helt uvant med så lite symfysemål, og at målet står stille så lenge da jeg har to fra før som nærmest har sprengt kurven og vokst videre helt frem til termin. Så det er vel mulig å ligge på samme mål i flere üker uten at det er noe galt da. Jeg skal derimot være spes. obs på babyens bevegelser og ringe om det overhodet er noen forandringer som bekymrer meg. Jeg må si at jeg gleder meg til fødselen er overstått da jeg også finner det rart at målet står stille så lenge hos meg, blir som deg litt skeptisk og urolig. Men velger å stole på jordmor da, og passer på at jeg kjenner liv jevnlig.

Skrevet

Jeg er forresten fødeklar, så det er ikke unormalt at målet ikke går opp nå altså(:

Skrevet

Følg kurven på helsekortet ditt..........og spør jordmor/lege neste gang du skal dit om du er usikker på noe:)

Skrevet

Jeg var hos jordmor sist uke , jeg var da i uke 29 og hadde SF mål på 28..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...