Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som tisser seg ut når hun er ute i bhg hele dagen. Dette begynner jeg å bli lei av, siden det må vaskes sko, uteklær osv.. Og hun gjør det sikkert fordi hun ikke har tid å gå inn, eller ikke orker siden alle klær må av og det blir litt styr.

Men jeg mistenker de ansatte i bhg for å være veldig sløve med å spørre om hun vil på do/ta henne inn på do, noe jeg synes de burde gjøre etter måltid f. eks. De jobber jo der for ungene.. Har vurdert å la henne ha bleier på når hun er ute, men mener dette er unødvendig om de bare passer på å få henne på do. hun er 4 år, og har ellers ingen problemer med å gå på do. Når hun er ute hjemme tisser hun seg ikke ut, for jeg passer på å ta henne på do. Skal jeg be de ansatte skjerpe seg? Eller sette på bleier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg ville tatt det opp med barnehagen og sagt at de må spørre henne om hun må. Det er jo tross alt jobben deres å passe på barna. De har jo lett for å glemme seg litt og ikke helt flinke til å beregne tiden bestandig. Har selv ei på 4 år :). Ikke sett på bleie, den har hun jo sluttet med. Da er man på en måte tilbake igjen, og det blir jo feil. Du har rett til å be de ansatte om det. Lykke til :)

Skrevet

Har ei jente som akkurat har vært gjennom en uke hvor hun har tisset på seg konstant, hun nektet rett og slett å gå på do. Måtte tilslutt ta henne med til legen tilfelle hun hadde uvi. Det hadde hun ikke, men legen anbefalte, å ikke ta på bleier igjen.

Jeg ville tatt en prat med både personalet og datteren din. Skjønner jo at det er gøy å leke ute, og da utsetter de å gå på do så lenge som mulig. Personalet må nok bli mer påpasselige nå i en periode, og ha en positiv samtale med datteren din om at hun må huske å si i fra når hun må tisse. Og fortell henne at du forstår at det ikke er morsomt å avbryte leken. Hun må ta noe av ansvaret selv også, selv om hun er 4.

Skrevet

Hovedinnlegger:

sa ifra i dag i bhg, og de tok det på sin kappe med en gang. "ja, vi skal bli flinkere, vi skal prøve å huske på det" var svarene jeg fikk.. så det er tydeligvis noe de vet, at de er sløv..

håper det bedrer seg nå da, har sagt ifra tidligere, men ikke sånn direkte som nå.

Har sagt fra masse ganger til min datter også, selvsagt er det litt hennes feil og.. Men hun har akkurat fylt 4, og har ikke tid å gå på do når hun er ute tydeligvis!

Skrevet

Å skjer det igjen sier du ifra en gang til...

Må ikke være redd for å si fra i barnehagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...