Gå til innhold

hvor lenge sover småttisene deres om mårran??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 10 mnd sovner kl 19 på kvelden, og våkner å er klar for dagen kl 0500. noen som har klart å få ungen til å sove litt lenger her, og hvor lenge må vi regne med at dette skal holde på? blir gal jo. regner jo med at når hun begynner i barnehage til høsten at hun kanskje sover litt lenger da, erfaringer her??

svar mottas med takk=))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her våkner mellom 5 og 6, men da tar jeg henne inn i vår seng-så sover hun til 8. Har prøvd å få henne til å sove videre i egen seng, men nytter ikke.

Skrevet

hun er så snedig hun min.. når det er tenner på gang så våkner hun kl 6 om morran.. men tilvanlig så sover hun til kl 7.30.. hun legger seg kl 18.30

Skrevet

lillemor våkner kl 9 på mårran. legger seg kl20.

Skrevet

Klokken 20.00 i seng og oppe kl. 06.00, men da har han som regel vært våken x antall ganger på natten....

Skrevet

snuppa her legger seg kl 19. og sover til klokka 06-07. da får hun nan i senga, så sovner hun til 08-09.. Veldig sjelden til 9 da.. Men 8 skal man ikke klage:o)

Skrevet

snuppa mi legger seg rundt halv 8-8 og sover til klokka blir sånn ca 8-9,noen ganger helt til halv 10,da er hun veldig sliten,deilig for meg som er B-menneske da:).i morres sov hun helt til 10,hun var så sliten etter i går kveld da,hun gråt mye pga tennene stakkar..

Skrevet

Gutten min sover fra 19-06. Helt greit for meg!!! Ingen syvsover akkurat!

Skrevet

Han legges klokken 19 og sover til ca halv 8-8... noen ganger til 9 også, men det hører mest til helgene når ingen av oss skal på jobb.

Skrevet

våkner halv 6-6 ! Og det er IKKE blit bedre ette barnehagestart!!

Skrevet

Jenta mi på 21 mnd sover stort sett 10,5 timer pr natt, det har hun gjort et års tid nå. Fornøyd med det. Enten fra 19.30 - 06 eller 20 - 06.30.

Hva med å legge jenta di litt senere? Da kan du sove til 06, og det er jo ikke så sent. Selv står jeg opp rundt klokka 6 dagene jeg skal jobbe.

Det er ulikt hvor mye barn trenger å sove. Virker hun trøtt eller uthvilt om morgenen? Hvis hun ikke virker uthvilt, kan det kanskje være en ide å få det mørkere på soverommet? Kanskje henge noe foran vinduene?

Lykke til!

Skrevet

Det er jo ikke så tidlig, skulle det stå.......

Skrevet

vi har prøvd å legge henne senere, over ei ukes tid, men det hjalp ikke, snarere tvert imot faktisk.. men i natt våknet hun 20 over 4, fikk pupp, og sovnet faktisk i senga si, og sov til 6!! så heller en natt-pupp og sove en time lenger, enn å våkne halv fem hver morgen. vi får se om det går bedre når hun får eget rom. noen som har erfasringer rundt det?

og til dere som har barn som sover tilo 8-9, har de alltid gjort det?

Skrevet

Vi merket ikke forskjell da jenta vår fikk eget rom. Da var hun 10 mnd. Men flere jeg kjenner, sier at ungene sov bedre da de fikk eget rom. Får jo håpe det gjelder jenta di også. Skjønner jo at det ikke er gøy å stå opp i femtida.....

Skrevet

Kanskje greit å tenke over hva dere gir til kveldsmat også. Bør jo være noe hun ikke blir fort sulten av, og derfor våkner tidlig. Mulig det ikke er aktuelt for dere, men nevner det nå likevel.....

Skrevet

Han legges mellom 18.30 og 19. Sover stort sett til ca 07.30 :) Er det noe som plager han (tenner) Våkner han gjerne i 6 tida. Kan også glimte til å sove til kl9,men det er sjeldent :)

Skrevet

hun får en god posjon grøt på kvelden, å pupp på sengekanten.. men kanskje jeg skal prøve noe annet, kanskje prøve hirse-grøt igjen, den er skikkelig mettende..

takk for svar alle sammen:)

Skrevet

legger seg i 19 tiden. våkner gjerne rundt 5 tiden, men da bare dytter jeg inn smokken og så sover han gjerne et par timer til heldigvis....

Skrevet

Jr sov også fra kl. 1900 og våknet mellom 05-06, ble veldig sliten av dette, gudskjelov kunne han ligge og skravle lenge i senga, så jeg slapp og stå opp med engang. Nå etter vi stilte klokka, har jeg begynt å legge han kl. 2000, så nå sover han til rundt kl. 07. Prøv å legge han seinere, ellers vil det gå av seg selv når de blir mer aktive, da blir de mer slitne.

Skrevet

Sover til 5.30-6.15. En sjelden gang til 6.45. Må som regel inn et par ganger i løpet av natta for å putte inn en smokk, og legge han ned (reiser seg opp). Legger seg kl 19. Sover ikke lenger når han legger seg seinere. Må være fornøyd, for vi hadde netter han var våken i flere timer inntil noen mnd siden.

Skrevet

Vi våkner mellom 4 og halv fem om dagen, eller natten! Jeg er totalt utslitt. Har full jobb og 4 andre barn så dette klarer jeg ikke lenge. er det noen som har gode ideer så er det bare til å komme med de.

Skrevet

Etter at i begynte med å legge henn kl. 19 (tidl. 19.30) sover hun faktisk til kl er 07.. våknet fra 06.15 når vi la henne 19.30. de siste ukene.

Kanskje dere skal prøve å legge henen tidligere. Noen sier at hvis de blir for overtrøtte sover de kortere om morgenen. har lest det her tidligere.

Skrevet

Mi er 22 mnd, legger seg kl 19 og står opp vanligvis presis 07.30 hver dag. Men her om dagen våknet hun 9.30 så en sjokkert mor måtte vekke henne! Men det skjer innimellom. Jeg er hjemme med henne enda, så de dagene hun selv bare sover lenge, får hun lov. Er så kort tid igjen til hverdagene hennes også vil bestå av tidlig opp og raskt ut døra, så lar henne kose seg mens hun kan :-)

Skrevet

Snuppa er snart 19 mndr og hun våkner stort sett i 7-8tiden om morningen, men noen ganger sover hun lenger da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...