Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 får vi ikke et rødt øre før den tid? tenker på lånekassen. Hvordan skal jeg få det til og gå rundt da?
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Du får vanlig lån og stipend til fødselen har funnet sted. Da kan du søke på fødselsstipend. Da får du fødselsstipend i tillegg til det vanlige!Gjør det samme eg og... Har sjekka opp i det!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 vet du ca hvor mye det er snakk om i måneden?
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 du får 8000 kr i ¨måneden som stipend. Dersom du ikke har jobbet ved siden av får du i tilleg engangstønad på 33 000 kr.
5 okt. 07 ღ 5 feb 10 Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Får man 8000 i mnd om man går på videregående? eller gjelder dette høyskole? Jeg må søke meg inn på nytt til neste år selv om jeg er ferdig (kan ikke søke høyere fordi jeg ikke har tatt norsken i år). Jeg trenger vel ikke å gå ut denne linja senere da? Hørte at man skulle søke videre selv om man går ut i permisjon like etter... Har bare ingen planer om å gå videre på videre gående senere..
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 For høyere utdanning(fulltid) får man 6000(lån) i mnd fra august og fram til fødsel. Etter fødsel sender man så inn ny søknad og får deretter 9610 kr i mnd i rent stipend fra lånekassen(såfremt man har brutto månedsinntekt under kr 21 290). Frem til den tid har i allefall jeg fast stillig på 26%, i tillegg til at det vil bli en del ekstra jobbing nå i sommerferien. Så det blir litt penger der! Når det gjelder penger fra lånekassen er det bare å gå inn på lånekassens nettside, så kan man selv regne ut hvor mye penger man får=) Der fins også en tabell med oversikt over hvor mye penger du kan få ut i fra hvilken utdanning du tar. www.lanekassen.no
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 man får jo stippend i 10mnd, i teorien så vil jo det si at de som får barn i august (og får 9610i mnd) får mere penger enn dem som har termin i oktober?
Mamma til snart 4 Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 noen skrev tidligare at en har kun rett på fødselstipend vist en har hatt rett på stipend idligerr, før en ble gravid. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå