Sissimori Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Lille Linnea på 5 uker har fått rødt utslett over hele ansiktet/hoderegionen. Det er skorpete og rødt, med masse "kviser"..kjennes ut som sandpapir når jeg stryker henne over kinnet. Kan det forts være melkeutslett/hormonutslett, selv om det er så skorpete? Eller er dette eksem? Noen tips? Kan jeg smøre på fuktighetskrem?
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Sånn har gutten min også... 8 uker han da. Kjempegrop i huden.. Rød enkelte steder.. ser også ut som kviser. Jeg smurte på Aderma(fåes på apoteket) Funka kjempebra! Prøv det
mamma mia1. Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Heisann... det er vanlig med hormonutslett i den alderen. Virker som kviser og forsvinner etter en ukes tid. Men vil bare nevne at min jente på 3,5 mnd fikk utslett i ansiktet, hodebunn, hals og nakke forrige uke. Dette utslette flammet til tider mer opp. Hun hadde hatt feber to dager før utslettet kom. Hun var også gniten på mat. (Dette utslette var ikke slik som hormonutslettet var). Vi gikk til lege og hun hadde hatt inne tre andre barn (2 år) med samme utslett. Legen så at hun hadde vondt i halsen også. Dette var visst et virus som legen aldri hadde sett før... Utslettet forsvant heldigvis etter to dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå