Gå til innhold

Stakkars jenta mi- masse utslett i hele ansiktet og hodebunnen/nakken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Linnea på 5 uker har fått rødt utslett over hele ansiktet/hoderegionen. Det er skorpete og rødt, med masse "kviser"..kjennes ut som sandpapir når jeg stryker henne over kinnet. Kan det forts være melkeutslett/hormonutslett, selv om det er så skorpete? Eller er dette eksem? Noen tips? Kan jeg smøre på fuktighetskrem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har gutten min også... 8 uker han da. Kjempegrop i huden.. Rød enkelte steder.. ser også ut som kviser.

Jeg smurte på Aderma(fåes på apoteket) Funka kjempebra! Prøv det :)

Skrevet

Heisann... det er vanlig med hormonutslett i den alderen. Virker som kviser og forsvinner etter en ukes tid.

Men vil bare nevne at min jente på 3,5 mnd fikk utslett i ansiktet, hodebunn, hals og nakke forrige uke. Dette utslette flammet til tider mer opp. Hun hadde hatt feber to dager før utslettet kom. Hun var også gniten på mat. (Dette utslette var ikke slik som hormonutslettet var). Vi gikk til lege og hun hadde hatt inne tre andre barn (2 år) med samme utslett. Legen så at hun hadde vondt i halsen også. Dette var visst et virus som legen aldri hadde sett før... Utslettet forsvant heldigvis etter to dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...