Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Regner med at jeg (og mange med meg) er rimelig interessert i å holde magen så løs som mulig etter fødselen. Hvilke matvarer er det som har denne effekten (og den motsatte)?? Noen som husker? Jeg vet at blåbær og loff "binder" magen, og banan skal ha den samme effekten. Altså ikke noe av det! Linfrø skal visst være bra for å løsne magen, men kan jo ikke akkurat leve av det.... Hjelp.
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Jeg drikker skummet kulturmelk med en teskje linfrø om morgenen. Kan også bruke Biola. Det virker veldig regulerende. Ellers er det å spise grovt, men da er det også kjempeviktig å drikke mye vann! Druer må jeg altid på do av, men de gir samtidig mye luft og anbefales derfor ikke så mye av det hvis man ammer. Rosiner pleier ha å super effekt vis jeg har forstoppelse, et par never rett ned og et par timer etter er det gjort. Mange drikker også kaffe... Det var det jeg kom på i farten...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Kiwi skal også løsne på magen, og sviskeyoghurt.. Nå spiser jeg allbran (grove kornflakes) med rosiner og melk på til frokost hver dag, og melon til kvelds, og disse tingene holder ihvertall magen min igang.. Pass også på å drikke nok vann, særlig etter fødselen, melkeproduksjonen krever mye veske, samtidig som man gjerne svetter og er varm i den tiden som hormoner osv skal stabilisere seg etter svangeskapet, drikker du for lite da, blir det ikke mye igjen til hud, hår og tarmfunksjon..
Nanna1976 Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 I tillegg er det innmari viktig å bevege seg:) Jeg hadde kjempe problemer med treg mage, og begynte på svisker og biola. Fikk fart på magen igjen og holder den i sjakk med en times gåtur hver dag. Hvis det kniper skikkelig kan man bruke Duphalac, helt ufarlig.
Louise-and3girls Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Epler for å få hard mage og pærer for å få løs mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå