mammaforførstegang Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Er det vanlig å gi noe til din egen baby når den skal døpes? evnt tips....
Zupermam Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 vet ikke om det er så vanlig å gi gave, men vi kjøpte et lite bilde av en kunstner fra byen vår, kostet et par tusenlapper. Fint å ha som minne når han blir voksen
Konemelone Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Vet ikke hva som er vanlig eller ikke, men våre tre barn har fått gave av oss på dåpsdagen. De har alle sammen fått ramme i tre og sølvplett med ingravert navn, f.dato, dåpsdato, vekt, lengde og kl.slett. I disse rammene har jeg dåpsbilde.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Jeg kjøpte en hvit barnegyngestol på Skeidar, malte navnet hennes på ryggen og et kvitebjørn-motiv på setet.
SpiseLise Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Vi kjøpte seks teskjeer i sølv, slik at hun kan samle til et komplett bestikk til hun blir voksen. Kjedelige gaver når man er små, men det er jo noe man verdsetter senere. Vi kjøpe "Rose" (flat, ikke opphøyet), på dem er det nemlig plass til å gravere initialene:-)
Blomsterpiken med jentefrø Skrevet 7. mai 2007 #7 Skrevet 7. mai 2007 ja vi kjøpte gave til han kostet 1500
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 Vi lagde album/bok til henne med bilder, ultralydbilder, magebilder, skrev litt om fødselen osv. Også fikk de dåpsgjestene som ønsket skrive en hilsen i den. Jeg fikk selv en slik av mine foreldre og det er noe av det kjæreste jeg eier.
jippii Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 kjøpte et sølvarmbånd, som vi begynnte å bruke med en gang. Pluss at vi satte 2000kr på konto til henne.
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Tror ikke vi kommer til å kjøpe noe til gutten vår... Dåpen er så dyr i seg selv!(7000 kr) Han skal få seg ny vogn i sommer da.. Også har vi lagt unna alle småpengene våre siden han kom til, så han har 2500 kr på kontoen sin allerede
Linda og lille Oskar Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 Vi kjøpte ikke gave, dåpen ble så dyr. Tenkte å føre over 200kr i mnd på på sparekonton hans.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 Vi kjøpte et gullsmykke til jenta vår. Slik som kan åpnes... Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe, var jo dyrt med selskapet og kakene og alt... Men så ombestemte jeg meg, er jo kjekt til senere å ha et minne fra mor og far fra dåpsdagen.
m@rie82 Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 hei!! vet ikke hva som er vanlig jeg heller, men vi opprettet konto og satt inn 1000kr til dåpsgave til førstemann, og planlegger å gjøre det til nr to nå også.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #14 Skrevet 8. mai 2007 Her oppe vi bor er det ikke vanlig,gjorde det ikke med nr 1 og kommer heller ikke til å gjøre det nå=)
mammaentiltrulte Skrevet 8. mai 2007 #15 Skrevet 8. mai 2007 vi kjøpte babysvømmingskurs til jenta vår. en fin opplevelse sammen med mamma og pappa. hadde nok fått det uansett, men da ble det en liten gave fra oss også.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 8. mai 2007 #16 Skrevet 8. mai 2007 vi sendte etter sånne støpekasetter og lagde avttrykk av foten og hånda da han var to uker. Sendte etter en sånn ramme med avtrykkene på, med gravering og en liten ramme. Veldig fin:) Det var gaven fra oss.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #17 Skrevet 8. mai 2007 Vi ga ingenting. Aldri hørt om andre som har gjort det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå