Gjest Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Var på ul på Fredag og fant ut at min elskede lille gutt bare er 2 kilo, er i uke 37 denne uka... Alt annet så veldig bra ut, bare at han var liten av vekst... Er det flere som har opplevd dette?
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Jepp. Vi opplevde det ved sist svangerskap. Ble oppdaget i uke 33-33 (gudsjelov), fikk oppfølging hver 3-5 dag da vekstavviket var over 30 % og morkaken funket dårlig. Ble så satt i gang i uke 36. Jenta vår veide bare 1784 g når hun kom og lå 14 dager ekstra på intensivavdelingen. Regner med du får tett oppførling fremover....? Det har du krav på. Jeg er sikker på at det går veldig fint for dere :-)
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Det er veldig godt og høre at jeg ikke er alene med dette... De sjekket morkaka og navlestrengen og alt var i sjønneste orden... Gutten får veldig bra med næring og alt annet ser normalt ut.. Skal på ny sjekk nå på fedagen og neste fredag så det er godt og vite at man blir passet på Godt og høre at alt gikk bra med jenta di da... Men hva kan jeg forvente viss ikke babyen har lagt på seg noe til neste kontroll? Blir jeg automatisk satt i gang da?
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 :-) SÅ bra at alt var fint så langt. Noen får rett og slett små barn (genetisk sett)... De de gjorde fra gang til gang var å måle blodstrømmen i navlstrengen og evt vekst, barnets hjerterytme og om morkakens tilstand var forverret. Den siste gangen så de at datteren begynte å bli stresset og at hun ikke hadde så bra. Jeg ble innlagt freedag og mandag kveld ble jeg satt i gang. De vurderte om babyen var "sterk nok" til å gjennomgå vanlig fødsel, også underveis.. Fødte vanlig, men barnelege var tilstede fordi hun ble født før uke 37 (og ble regnet som prematur) og dysmatur (lav fødselsvekt)... De setter deg nok ikke i gang før tegnene som jeg nevnte over, er tilstede. Ønsker deg lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå