Gå til innhold

Pute eller ikke pute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vogga og i vogna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

babayer skal ikke ha pute skal de det? boer helst ligge flatt trodde jeg? men jeg kan ta feil. jeg har ikke tenkt aa ha pute noen steder, legger bare putetrekket ned saann at han kan ligge paa det! :)

Skrevet

jeg har kjøpt to flate puter. er kanskje ikke så mye "hjelp" i dem, men de pynter opp i vogga/vogna:)

Skrevet

ikke pute. babyer skal ikke ha puter. bare legg en klut der.. i tilfelle gulp..

Skrevet

Den generelle anbefalingen fra helsepersonell er at man venter med pute til barnet er et år gammelt.

Skrevet

hehehe babayer...jaja.... tenker du skjoenner likevel. :)

Skrevet

Okæi, da blir det ikke pute da. Greit å ha dere å spørre, folk sier så mye forskjellig der ute i verden:)

Skrevet

Har akkurat vært på barnerommet å sjekka putene jeg har kjøpt til vogga og vogna. Det står at de er for de helt minste. Det er dunputer, og er 1-1,5 cm tykke. (De er supermyke) Jeg tror ikke det er så farlig å bruke puter de første ukene, jeg brukte puter til førstemann oxo. Men man får gjøre som man føler for selv:) Det er det beste.

Skrevet

...men jeg leste (her inne tro) at de skulle ha pute likevel jeg da..en eller annen lege som mente de burde ha pute for å unngå flatt bakhode... Ikke så lett å vite gitt:) Jeg skal spørre på fødselsforberedende kurs på Fredag jeg!

Skrevet

Fikk beskjed fra fysioterapeuten forrige gang om at det var helt ok å bruke pute da det kan forhindre at de blir flate i bakhodet! Er jo ikke tykke allikevel, bare slik at det blir mykere! Så ja, jeg skal bruke pute begge steder..

Skrevet

Hmmm, æsj nå ble jeg forvirra igjen =(

Skrevet

Hehe..det beste er vel å gjøre som man føler for..

Skrevet

spør på helsestasjonen:)

Skrevet

De mener forskjellig om dette, som med så mye annet. En del nyere anbefalinger går på å bruke pute. Vi hadde en tynn pute som ble kjøpt inn uten at jeg tenkte noe over det og så etterhvert snappet jeg opp at disse nye anbefalingene. Prøvde da pute og det viste seg at lillegutt likte det veldig godt:-)) Så fra da av beholdt han puta.

Skrevet

Her jeg bor får en beskjed om å bruke pute. Vi har brukt det fra fødsel, men er veldig viktig at du legger babyen med skuldrene oppå puta så du unngår skjev nakke. Pute og smokk skal forebygge for krybbedød. og pute er også for flat bakhode. Derfor er det viktig å kjøpe en ordentlig babypute som gir litt motstand. eller så har den ingen hensikt. Fikk mange brosjyrer på dette i tillegg på hjemmebesøket av hs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...