Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Har veldig lyst til at gutten min skal ha et spesielt og fint navn, vurderer og gi han navnet Falk... Hva synes dere?
2 gutter og 1 jente Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 jeg tenkte paa det sykkelregistergreia...det er jo spesielt da. men tror jeg ville trengt litt tid paa aa bli vant med det. Men er goey aa gi barnet et litt spesielt navn, og det er jo som jeg sier saann at man vennes med det og da blir det finere.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Mente å tro at det var kommet noen regler når det gjelder navn som bjørn, ulv falk etc... at dette ikke er lov lenger..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 tenker på falk bilberging,beklager men kunne ikke tenkt meg å kalle sønnen min for falk
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 jeg synes det er veldig fint. gangske spesielt men veldig fint :)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #10 Skrevet 7. mai 2007 Falk er flott! (Liker Hauk også). Tror det sitter en del tradde damer her inne, sorry to say...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #11 Skrevet 7. mai 2007 har vært inne på navneguiden og det er 51 personer som heter Falk i norge, så det må jo være lov... Tror jeg går for Falk jeg altså Bor i en ganske liten bygd så jeg er 100% sikker på at det kunn blir gutten min som har dette navnet der jeg bor... Litt stas bare det synes jeg:)
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 7. mai 2007 #12 Skrevet 7. mai 2007 Vet om noen hunder som heter det...... :-/
2blånisser Skrevet 7. mai 2007 #13 Skrevet 7. mai 2007 Har ikke vurdert det selv, men synes det er et tøft navn:)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #14 Skrevet 7. mai 2007 Et sterkt navn med integritet! I motsetning til mange andre dille navn, som f.eks Chrisander, Kevin, o.l.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #15 Skrevet 7. mai 2007 For så vidt et fint navn, men jeg det første jeg tenker på, er Sølvpilen og kompisen hans, Falk.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #16 Skrevet 7. mai 2007 Som jeg skrev NY regel, dvs folk som har noen år på ryggen vil jo ikke bli tvunget til å endre navn fordi en ny lov er kommet.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #17 Skrevet 7. mai 2007 Hvor kan jeg finne ut om det er lov å gi barnet dette navnet da tro? HI
skjotta Skrevet 7. mai 2007 #18 Skrevet 7. mai 2007 ma vel bare söke om det. og ha ett annet navn i bakhand dersom det blir avslatt. jeg mener a ha hört noe om at "dyrenavn" som ulv, björn, falk og hauk ikke er lovlig i norge lengre, men navneloven sier ikke noe om dette, sa meget mulig det er feil.
Fødte ei søt prinsesse Skrevet 7. mai 2007 #19 Skrevet 7. mai 2007 Det er det samme jeg har hørt, at man kan ha alt mulig navn, men "dyrenavn" er ikke lov lenger. Du burde bare kunne ringe til folkeregisteret kanskje?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #20 Skrevet 7. mai 2007 Kan kansje skjønne at Hauk o.l ikke er lov ,men Bjørn?????? Kan ikke forestille meg at det er forbudt!! Et godt norskt navn vil nå jeg påstå... HI
skjotta Skrevet 7. mai 2007 #21 Skrevet 7. mai 2007 navneloven: http://www.caplex.no/Web/Magazine.aspx?id=navn http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=86
Morango 29.05.2007 Skrevet 7. mai 2007 #22 Skrevet 7. mai 2007 Medlemskap i gullsmokken gir anledning til å spørre navneekspert og prest. Jeg lurer også litt på dette. Skal spørre neste gang under ekspertsvar. Vet kun av Falck som etternavn, men synes det er et skikkelig tøft navn som fornavn også. Litt ulikt de bibelske topp 20 navnene. Go for it:)
skjotta Skrevet 7. mai 2007 #23 Skrevet 7. mai 2007 dersom babyen min blir en gutt skal han ha Hrafn som mellomnavn... men jeg bor pa island, sa det er ett ganske vanlig navn her....
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #24 Skrevet 7. mai 2007 Jeg trodde den nye navneloven gjorde det enklere å bruke spesielle navn jeg da.... hvorfor ellers får hvem som helst lov å kalle seg Værsågod Takkskalduha f.eks?? Jeg leste om en som hadde tatt fornavnet "Selveste" foran døpenavnet sitt... så når han introduserte seg ble det Selveste Tor Hansen, eller hva han nå ellers het....Og her jeg bor er det en DJ som har tatt navnet Scratch som fornavn... Så tror nok Falk glir glatt gjennom sensuren Det er litt sånn sølvpilen, men den oppvoksende generasjon har jo ikke noe forhold til den tegneserien, så jeg tror navnet vil funke fint. Redningsselskapet Falck, skriver forøvrig navnet sitt med en 'c' på slutten.
ole@ Skrevet 7. mai 2007 #25 Skrevet 7. mai 2007 Syns det er flott. Jeg kjenner en som heter Falke, syns det er veldig kult også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå