Poteto Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 når begynne å planlegge dåp eller navnefest? vi har ikke bestemt oss enda.. når sendes invitasjoner ut?
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 tja,sånn ca 1/2 2 mnd før begynnte vi å tenke på det. Første trinn er å prate med kirkekontoret og fastsette en dåpsdato. er ikke alle søndager som er dåp på. Det neste er å vite hvor mange dere blir og hvem dere vil ha til faddere osv. Regner meds at du/dere har et tett forhold til familien? Da får de fleste med seg når det er dåp og sånt,så da trenger dere ikke å sende ut innbydelser så lenge i forveien.. vi skal ha dåp den 27mai-vi satt svarfrist den 1 mai. Neste er hva dere skal ha å spise og hvor dere skal ha festen hen=) Håper det hjalp deg litt på vei=)
&&solsikke&& Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 På www.daapssiden.no fant jeg en sånn planlegger hvor det meste av det man bør huske på står. Kommer litt an på når du skal ha dåp, men ville kanskje begynt planlegginga sånn 2-3 måneder før. Håper det var noe hjelp i dette.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 mente selvfølgelig 1 1/2mnd, ikke 1/2mnd;)
WAndrea Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Hei! Jeg begynte å planlegge med en gang vi kom fra sykehuset. Syns det er utruli morsomt! Har brukt mange sider på internett i prosessen; som daapsiden.no, dku.no, detsoteliv.no osv. Det finnes masse gode tips på dette forumet også. Vi sendte ut invit 1 1/2 mnd før. Det er kanskje ikke nødvendig, men jeg har mange slekninger og venner i nord-Norge. Så det er greit for dem å vite slik tidligst mulig. I tillegg er det mange ting som skal ordnes; kjole, leie av lokale, mat, kaker, avtale med kirke, faddere. Vi skal ha dåp den 20, og det er en stor dag for lillepia vår. Så jeg vil at alt skal være på plass så hun slipper å ha stressede foreldre. Vi skal nemlig bare kose oss alle sammen!! Lykke til med planleggingen, uansett om det blir dåp el navnefest. Det viktigste er at dere kose dere sammen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå