Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Er så trøtt og lei for tida... Er hjemme med snuppa mi hele dagen, så kommer samboer hjem i 16-tida. Som regel legger han seg da ned på sofaen og sover en times tid. Han er ganske så flink å hjelpe til ellers med både husarbeid og lillejenta, men føler meg liksom frustrert likevel. Vi legger jenta kl. 20 så da har vi noen timer for oss selv. Da ligger han som regel og ser på tv hele kvelden. Jeg som da har vært hjemme hele dagen har jo litt lyst å finne på ting på kvelden men det orker ikke han. Skjønner jo at han er sliten etter jobb, men føler liksom at vi aldri gjør ting ilag lenger. I helgene ligger han også i sofaen hele helga, hvis han får lov til det... Jeg har ikke hatt ordentlig lyst på sex på flere år, men det ble enda verre sånn ca midt i graviditeten en gang. Etter det har jeg ikke hatt lyst i det hele tatt. Det er nå ca 9 måneder siden fødselen. Vi har sex, kanskje et par ganger i uka, men det er fordi han maser/hinter og jeg får dårlig samvittighet og sier ja. Vet selv at jeg får enda mindre lyst av det presset... Har prøvd å si det til han, men det er så vanskelig. Det som er rart er at jeg kan drømme om sex og da være veldig kåt i drømmen. Vi koser mye så jeg savner ikke den fysiske nærheten, men jeg savner det å ha lyst på sex. Eller kanskje det bare er sånn det er når man har vært ilag i noen år...at man ikke føler den lysten lenger. Eller? Jeg har absolutt ikke lyst å gjøre det slutt med han, elsker jo han masse. Men føler meg liksom så tom for følelser... Dette ble litt langt... Vet ikke helt hva jeg vil fram til heller, hehe. Er det flere som føler det samme? Er dette er resultat av å ha baby i huset og mindre tid til oss? Og hva kan man gjøre for å få det bedre?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 det eneste rådet jeg gir er at dere må snakke sammen om det som plager dere. uten å tatak i det vil det ikke gå over, det er alfa o mega med god kommunikasjon i et forhold. ønskerdeg lykke til, og håperdet ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Jeg har det og sånn.. Vi har det kjempefint og har og sex ca to-tre ganger i uka, men jeg har ikke hatt lyst på sikkert et år! Kan og drømme om sex, og merker jeg har lyst på han når han er borte fra meg, så vet ikke hva som skjer.. Merker og at det blir verre når han presser så det har jeg sagt ifra om. Håper det blir bedre snart... Synes jo synd på han, for er ikke alltid jeg er like engasjert liksom..
-Hengebuksvinet- Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 om man skal ha overskudd til å tenke på andre. Dvs at om du prioriterer litt egne aktiviteter og interesser, vil du også lettere få overskudd til det andre i hverdagen din. Her i huset er det sånn. Mannen min jobber fullt + en kveld eller to med overtid i uka. Likevel kan han komme hjem og si til meg at: "Jeg ser du er sliten, kan ikke du gå og legge deg nedpå litt? Så kan jeg ta med ungene på sykkeltur". Han er superflink til å gi meg egentid, selv om jeg kanskje ikke er like flink til så oppfordre han til egentid. Jeg jobber også fullt, men har likevel litt kortere dager enn han pga pendling. Det å presse seg selv til jevnlig sex når man ikke vil, må jo ødelegge den minste lille gnist som skulle være igjen? Eller? Kan hende er jeg sær, men jeg presser meg ikke til å ha sex om jeg ikke vil. Selvfølgelig hender det jeg ombestemmer meg ved litt tilnærminger, men tror det er sunt om man rett og slett kan si nei også. Innimellom. Og de fleste har vel en hånd til å hjelpe seg selv med? Her er det hver sine ganger å si nei, og da fikser vi det heller på egenhånd om vi har lyst. Eller jeg kan finne på å runke han, bare fordi jeg synes det er helt ok. Så mitt tips nr 1 er: Ta vare på deg selv. Begynner du selv å sette deg selv som litt mer nr 1, tror jeg han også får opp øynene for at du fortjener litt mer gjennom hverdagen. Det er jo hverdagsflørten som holder liv i forholdet. Hadde jeg måttet ha sex 2-3 ganger i uka, hadde det vært en direkte lystdreper. Selv er jeg veldig glad i sex, og i mye sex. Men er avhengig av å vite at jeg ikke må, om du forstår.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Takk for et godt tips! Ja, jeg burde absolutt komme meg litt ut og finne på andre ting. Men vi har liksom bestandig gjort ting ilag. Men nå når valget er å ligge på sofaen ilag eller å finne på ting alene så må jeg bli flinkere å velge det siste... Kanskje det da går opp et lys for det dovendyret til mann jeg har, hehe... HI
SallyAnn Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Definitivt! Man har lett for å forvente at man skal bli "underholdt " av partneren tror jeg. Har ihvertfall gått i den fella sjøl. Men da jeg ble flinkere å finne på ting alene så ble liksom han mer interessant å være sammens med også. Da får man jo gjerne litt mer å snakke om også. Trenger jo ikke være noe stort, kanskje du har en venninne du kan gå kveldstur sammens med eller meld deg inn på et treningssenter, språkkurs eller hva som helst egentlig. Det viktigste er vel at man kommer seg litt ut av huset. Tror nok mannen din er kjempeglad i deg jeg! :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Et tips: Få sjekket prolaktinnivået ditt hos lege/gyn. Kan være ganske høyt i og etter perioder med amming. (I svangerskapet er progesteron den store lystdreperen). Høyt prolaktinnivå er kjent for å drepe sexlyst og amorøse følelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå