Amonym i dag Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Jeg skal på 6 uker-kontroll i morgen, og lurer på hvilken type prevensjon jeg skal be om. Jeg fullammer, så da er det vel ikke anbefalt med noe som inneholder hormoner, eller?
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Jeg skal sette inn hormon spiral om tre uker. Valgte det siden jeg ikke skal ha flere barn. Hvertfall ikke på mange år:)
gutt 07 + baby 09 Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Har hørt om en cerazett (er usikker på om det er slik det skrives) fikk vite litt om den før jeg dro fra sykehuset. Noen som har erfaring med den, tror den er ganske ny? Denne kan brukes også når en ammer.
rødhette* Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Når man ammer, begrenser utvalget seg litt. Man kan ikke bruke bl.a. vanlige p-piller. Du kan bruke en type p-piller som heter cerazette (den er østrogenfri, derfor den kan brukes), minipillen eller spiral, bl.a. Ta en samtale med legen din om de ulike alternativene, så du finner ut hva som passer deg best. I tillegg kan du jo søke litt på nett nå ikveld, og lese litt mer om de ulike alternativene. Her er en link du kan sjekke ut: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322042
Amonym i dag Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2007 Takk for svar og link, skal ta meg en kikk. Har ikke brukt prevensjon tidligere (unntatt kondom eller angrepille), så er ny på det område og vet da ikke hvordan kroppen vil reagere..
Lonely Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Avholdenhet hehe.................................................
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 har hormonspiral,men er avholden- så det er jo egentlig unødvendig med spiralen... hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå